- Polska cena Modelu 3 została ustalona przez Teslę na niemal 175 tys. zł
- Co w zamian? Napęd na jedną oś, ponad 530 km zasięgu i 6,2 sek. do setki
- Konkurenci znacznie drożej wyceniają swoje modele
- Dostawy Modelu 3 Standard rozpoczną się w lutym 2026
- Pula dopłat z programu NaszEauto może się już wyczerpać
Tesla Model 3 Standard z polską ceną
Wersje bazowe zwykle wyróżniają się skromnym wyposażeniem i kiepskimi osiągami. Jak jest w przypadku Tesli Model 3 Standard? Z jednej strony auto nie ma m.in. ekranu dla pasażerów z tyłu czy szklanego dachu i oświetlenia ambient.
Z drugiej: tak jak inne Modele 3 po liftingu, ma adaptacyjne reflektory sterowane kamerą przednią, poprawioną aerodynamikę, odświeżony panel sterowania kierunkowskazami oraz unowocześnione kamery z ogrzewaniem i spryskiwaczami, a także pełen pakiet systemów wsparcia, Autopilot oraz gotowość do obsługi funkcji Full Self-Driving (jeśli i kiedy zostaną dopuszczone regulacyjnie w Polsce). Trudno nazwać ten model skromnym.

Kluczowa różnica między wersją Standard a droższą ofertą Tesla dotyczy oczywiście zasięgu, rodzaju baterii oraz mocy układu napędowego. Long Range i Performance dysponują większymi akumulatorami, wyższą mocą ładowania i bardziej rozbudowanymi układami napędowymi.
Model 3 Standard to wariant bardziej użytkowy: ma zoptymalizowane pod kątem zużycia energii koła 18″, nieco uproszczony wzór siedzeń i zestaw funkcji dobrany pod kątem niższych kosztów eksploatacji.
Nie zmienia to faktu, że technologicznie pozostaje pełnoprawną Teslą – z dostępem do Superchargerów, aktualizacji OTA, aplikacji mobilnej, zdalnej klimatyzacji, Sentry Mode, trybem psa, kluczykiem w telefonie i zintegrowanymi usługami nawigacyjnymi.
Cena od 174 990 zł
Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s od startu, co też należy uznać za świetny wynik, jak na tak wycenione auto. Zasięg: 534 km według WLTP też robi wrażenie.

Praktyczny charakter auta podkreśla też przestrzeń bagażowa: 594 l z tyłu oraz dodatkowe 88 l w przednim schowku. Maksymalna pojemność po złożeniu siedzeń wynosi 1659 l. Użytkownicy, którzy potrzebują większej elastyczności, mogą skorzystać także z możliwości holowania do 1000 kg.
Trudno o rywali
Tak wyceniony Model 3 Standard stanowi fatalną wiadomość dla konkurencji. Trudno na rynku o drugi samochód, który w takiej cenie oferowałby takie osiągi, przestronność i technologię, a do tego dostęp do sieci szybkich ładowarek (Supercharger).
„Klasyczni” rywale Modelu 3 to m.in. VW ID.7, BYD Seal czy BMW i4. Są jednak znacznie drożsi. Cena bazowa na poziomie 174 990 zł sprawia, że Standard właściwie… nie ma konkurencji, albo stanowią ją modele mniejsze, wolniejsze i o gorszych parametrach.
Dopłaty odjadą?
Chętni na kupienie takiego auta jeszcze przed końcem roku i/lub załapanie się na dotacje z programu „NaszEauto” muszą jednak uzbroić się w nieco cierpliwości. Dostawy Modelu 3 Standard rozpoczną się w lutym 2026 roku, choć sama konfiguracja jest już dostępna na stronie producenta. Budżetu na dopłaty zapewne już wtedy nie będzie.
Cennik Modelu 3 wygląda obecnie w Polsce następująco (ceny brutto):
Model 3 Standard – 174 990 zł
Long Range z napędem na tylne koła – 204 990 zł
Long Range z napędem na wszystkie koła – 214 990 zł
Model 3 Performance – 244 990 zł
PMA

