Nowa Tesla Model 3 Performance ma dwa silniki (3D3A – przód i 4D2A –tył), generująca łącznei 627 KM i 688 Nm momentu obrotowego (Long Range oferuje jedynie 498 KM). Bateria z kolei jest w stanie oddać 415 kW/564 KM i to jest realna moc przy europejskiej specyfikacji samochodu. Tesla natomiast twierdzi, że do dyspozycji jest 510 KM i 741 Nm. To pokazuje, że jest spora przestrzeń na optymalizację poprzez aktualizację.
To co jendak jest ważne, w porównaniu z poprzednią generacją nowa jednostka napędowa może dostarczyć do +22% mocy ciągłej, +32% mocy szczytowej i +16% szczytowego momentu obrotowego. Jeżeli natomiast chodzi o zasięg został on określonuy na 528 km według procedury WLTP.
Większa sztywność dla lepszej kontroli
Inżynierowie z Tesli całkowicie zmienili również zawieszenie pojazdu, zapewniając szybszą reakcję na zakrętach, lepszą przewidywalność i zwiększoną przyczepność na wyjściu z zakrętów zarówno na drodze, jak i na torze. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu technologii adaptacyjnego zawieszenia – nowość w Tesli. Jest ona w pełni kontrolowana za pośrednictwem wewnętrznego oprogramowania Tesla i zintegrowana ze sterownikiem Tesla Vehicle Dynamics Controller (VDC).
Zawieszenie to nie jedyne zmiany. Wprowadzono również znaczące ulepszenia w podwoziu poprawiając jego sztywność, aby dostosować je do zwiększonych osiągów układów napędowych i zawieszenia. Poprawiono również hamulce, które w standardzie posiadają klocki hamulcowe o wysokiej wydajności mieszczące się w 20-calowych kołach z kutego aluminium i nowych oponach letnich Pirelli P ZERO 4, zapewniając wyższe limity termiczne i wytrzymałość. Ponadto Model 3 Performance ma czerwone zaciski hamulcowe.
Jak przystało na wersję Performance, nie zabrakło również funkcji „jazda po torze”, która integruje sterowanie adaptacyjnego zawieszenia ze zoptymalizowanym układem napędowym. Po włączeniu funkcji można dostosować balans prowadzenia, sterowanie stabilnością i hamowanie regeneracyjne za pomocą całkowicie nowego interfejsu użytkownika.
Wnętrze z ważnymi zmianami
Nowością jest wyróżnienie wersji Performance względem pozostałych wariantów. Jest nowy przedni i tylny zderzak, które mają bardziej agresywną stylistykę, aerodynamikę i zintegrowane kanały chłodzące. Jest też tylny dyfuzor i spojler z włókna węglowego.
We wnętrzu natomiast wprowadzono nowe siedzenia Sport z ulepszoną poduszką boczną i podparciem bocznym, zapewniając tym samym lepsze utrzymanie pozycji ciała podczas pokonywania zakrętów i dynamicznej jazdy. Fotele mogą być również ogrzewane i wentylowane. Pojawiły się też dodatkowe wykończenia z włókna węglowego połączone z unikalnym wzorem splotu Tesla First.
Weź dotację na topową odmianę
W Polsce cena Modelu 3 Performance zaczyna się od 244 990 zł. Co ważne jest to wartość, która łapie się w dotację z programu “Mój Elektryk”, czyli cenę można obniżyć w zależności od wybranej opcji o ok. 24 lub 27 tys. zł.
Pierwsze dostawy przewidziane są jeszcze w drugim kwartale br. Sprawdź konfigurator modelu, aby dowiedzieć się więcej na temat czasu dostawy.
opr. Maciej Gis