Co mają wspólnego baterie do „elektryków” z lasami deszczowymi?

Co mają wspólnego baterie do „elektryków” z lasami deszczowymi? - battery forest

Jeszcze pięć lat temu baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) były ledwo zauważalne na rynku pojazdów elektrycznych. Dominowały te, które opierały się na niklu, manganie i kobalcie (NMC), a każdy z tych surowców miał swoją wysoką cenę — nie tylko rynkową, ale i ekologiczną oraz społeczną. W 2020 roku baterie LFP stanowiły mniej niż 10 proc. rynku – […]

Ekologia, płatności i floty w agendzie. 100 aut elektrycznych do testów!  

Ekologia, płatności i floty w agendzie. 100 aut elektrycznych do testów!   - Zlot EV Klub Polska35 jpg

80 tys. „elektryków” Polski rynek elektromobilności notuje wyraźny wzrost. Według najnowszych danych Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM), łączna liczba zarejestrowanych w Polsce pojazdów całkowicie elektrycznych wzrosła w 2024 roku o 41%, osiągając poziom niemal 79 tysięcy sztuk. Równolegle rozbudowywana jest infrastruktura ładowania – na koniec kwietnia 2025 roku w Polsce funkcjonowało ponad 9,3 tysiąca punktów […]

Baterie strukturalne zmienią rynek samochodów elektrycznych? Możliwe

Baterie strukturalne zmienią rynek samochodów elektrycznych? Możliwe - P90583991 highRes bmw group scores cir jpg

W ostatnich latach branża motoryzacyjna przeżywa prawdziwą rewolucję, a kluczowym elementem tej metamorfozy są baterie trakcyjne. Naukowcy nieustannie pracują nad nowymi rozwiązaniami, które zwiększą zasięg, zmniejszą wagę, skrócą czas ładowania i poprawią bezpieczeństwo samochodów elektrycznych. Jednym z najbardziej obiecujących kierunków rozwoju są baterie strukturalne, które łączą w sobie funkcję magazynowania energii i elementu nośnego pojazdu. […]

Elektryczna flota ciężarówek obsługuje kopalnię przyszłości. Bez kierowców

Elektryczna flota ciężarówek obsługuje kopalnię przyszłości. Bez kierowców - huaneng mining trucks news jpg

Autonomia napędzana sztuczną inteligencją Flota, należąca do państwowego koncernu Huaneng Group, wykorzystuje technologię firmy Huawei Commercial Vehicle Autonomous Driving Cloud Service (CVADCS), opartą na tej samej platformie, która zasila autonomiczne samochody (dostępne na rynku chińskim – przyp. red.). Dzięki połączeniu systemu chmurowego, sieci 5G-A i sztucznej inteligencji, ciężarówki mogą działać w pełni samodzielnie, współpracując z […]