Felipe Nasr, trzykrotny mistrz IMSA i trzykrotny zwycięzca 24-godzinnej Bramy Daytona, osiągnął czas 1:42.13 minuty na 4,1-kilometrowym torze Interlagos 5 lutego 2025 roku. To prawie osiem sekund lepiej od rekordu ustanowionego przez Taycan Turbo S w 2022 roku (1:49.8 minut) i mniej niż sekundę niż czas okrążenia w samochodzie produkcyjnym ustanowiony przez 911 Turbo S (1:43.087 minut).
– Przyjazd do Interlagos i jazda za kierownicą Taycan Turbo GT tuż po wygraniu 24 godzin w Daytona było niesamowitym doświadczeniem. Spodziewałem się silnego przyspieszenia i brutalnego momentu obrotowego, ale ostatecznie to ogólna wydajność naprawdę mi zaimponowała – powiedział Felipe Nasr, kierowca fabryczny Porsche. – Układ kierowniczy Taycan Turbo GT był bardzo precyzyjny na zakrętach i pozostał stabilny nawet przy gwałtownym hamowaniu – dodał Nasr.
Marketingowa zachęta
– Naszym celem było ustanowienie nowego rekordu, aby pokazać mocne strony nowej serii modeli Taycan – w samą porę na debiut na brazylijskim rynku – powiedział Peter Vogel, dyrektor generalny Porsche Brazil.
Porsche uzupełniło gamę w pełni elektrycznych sportowych sedanów o Taycana Turbo GT i Taycana Turbo GT z pakietem Weissach. Oba samochody osiągają 1100 KM mocy. Po naciśnięciu przycisku tryb Attack zapewnia zwiększenie mocy do 120 kW przez maksymalnie 10 sekund. System został zoptymalizowany do użytku na torze i jest podobny do stosowanych w samochodach wyścigowych, które Porsche wykorzystuje w mistrzostwach świata Formuły E ABB FIA.

Dzięki zmianom konstrukcyjnym (m.in. zastosowanie włókna węglowego, brak tylnej kanapy), producent zmniejszył masę Taycan Turbo GT o 75 kilogramów w porównaniu do Taycan Turbo S.

Oba modele są standardowo wyposażone w Porsche Active Ride zawieszenie z dostrojeniem specyficznym dla GT. W dynamicznych sytuacjach jazdy ta konfiguracja zawieszenia zapewnia niemal idealne połączenie z drogą dzięki zrównoważonemu rozkładowi obciążeń koła – podkreśla producent.