Pod koniec lutego 2022 r. na rynek trafi Taycan Sport Turismo w wariancie GTS, a trzy tygodnie później, (w połowie marca), dołączą do niego kolejne wersje. Nowością w ofercie dodatkowego wyposażenia dla Porsche Taycan Sport Turismo jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia. W odmianie Turbo S Sport auto przyspieszy od zera do 100 km/h w 2,8 sekundy i rozpędzi się do 260 km/h.
Pięć wariantów Porsche Taycan Sport Turismo (od wiosny 2022 r.)
- Taycan Sport Turismo o mocy 240 kW (326 KM), z napędem na tylne koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 280 kW (380 KM), cena: od 403 tys. zł;
- Taycan 4S Sport Turismo o mocy 320 kW (435 KM), z napędem na wszystkie koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 360 kW (490 KM), cena: od 467 tys. zł;
- Taycan GTS Sport Turismo o mocy 380 kW (517 KM), z napędem na wszystkie koła, cena: od 578 tys. zł;
- Taycan Turbo Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM), z napędem na wszystkie koła, cena: od 666 tys. zł;
- Taycan Turbo S Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM), , z napędem na wszystkie koła, cena: od 808 tys. zł.
– Wraz z trzecim wariantem nadwoziowym – Sport Turismo – uzupełniamy naszą gamę elektrycznych samochodów sportowych o atletyczną, praktyczną i wszechstronną propozycję. Jestem pewien, że nowa odmiana będzie kontynuować historię sukcesu Porsche Taycan. Sądzę, że szczególnie atrakcyjna jest równowaga i różnorodność palety pięciu wersji Sport Turismo: oferta obejmuje dosłownie wszystko, od niesamowicie zwrotnego samochodu z napędem na tylne koła po niezwykle mocną wersję Turbo S – powiedział Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Taycan.
Szybkie Turismo
Taycan Turbo S Sport Turismo przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu zaledwie 2,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Największym zasięgiem legitymuje się Taycan 4S Sport Turismo – to 498 km w cyklu WLTP. Warianty Sport Turismo należą do najnowszej generacji Porsche Taycan, toteż w wersjach z napędem na wszystkie koła korzystają ze szczególnie efektywnej strategii działania zespołu napędowego. Przy okazji udoskonalono zarządzanie ciepłem oraz funkcje ładowania. Oba dostępne akumulatory można naładować od 5 do 80% w 22,5 min. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba 5 min ładowania.
Więcej miejsca
Taycan Sport Turismo występuje również z napędem na tylne koła. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości. Pokaźnych rozmiarów tylna pokrywa zapewnia łatwy dostęp do bagażnika. Otwór załadunkowy jest znacznie dłuższy (801 mm) i wyższy (543 mm) niż w limuzynie (odpowiednio 434 mm i 330 mm).
Dokładna pojemność tylnego bagażnika zależy od specyfikacji. W połączeniu z nagłośnieniem Sound Package Plus może on pomieścić do 446 l (limuzyna: 407 l), a z audio BOSE Surround Sound System (standardowe wyposażenie Porsche Taycan Turbo Sport Turismo) – 405 l. Po złożeniu tylnych siedzeń (składanych w proporcji 60:40) pojemność można zwiększyć do, odpowiednio, 1212 lub 1171 l. A do tego dochodzi jeszcze 84-litrowy przedni bagażnik (tzw. frunk).
Słońce za dotknięciem palca
Nowy dach panoramiczny ze specjalną funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia oferuje elektryczną ochronę przed oślepianiem. Rozległa szklana powierzchnia jest podzielona na dziewięć sekcji, którymi można indywidualnie sterować. Oznacza to, że określone sekcje lub cały dach mogą być przezroczyste lub nieprzezroczyste (matowe) – zależnie od ilości światła, jaka jest pożądana we wnętrzu.
Oprócz skrajnych ustawień (Clear i Matt) do wyboru są pozycje pośrednie (Semi lub Bold), czyli wstępnie zdefiniowane „wzory” z wąskimi lub szerokimi zaciemnionymi segmentami. Do dyspozycji jest również dynamiczny tryb rolety, w którym poszczególne segmenty są przełączane zgodnie z ruchem palca po wizerunku dachu na ekranie Porsche Taycan.
Asystent parkowania i integracja Android
Taycan Sport Turismo oferuje też rozwiązania z zakresu komfortu, bezpieczeństwa oraz informacji i rozrywki. Korzystając z opcjonalnego Asystenta zdalnego parkowania, kierowca może zdalnie sterować wjazdem i wyjazdem z miejsca parkingowego bez konieczności siadania za kierownicą. Automatyczne sterowanie jest dostępne zarówno w przypadku równoległych, jak i prostopadłych miejsc parkingowych, a także garaży. System automatycznie wykrywa przestrzeń i mierzy ją za pomocą czujników ultradźwiękowych oraz kamery. W ramach ostatniej aktualizacji roku modelowego obok Apple CarPlay z systemem Porsche Communication Management (PCM) zintegrowano Android Auto. Oznacza to, że oprócz iPhone’a obsługiwane są teraz również smartfony z systemem operacyjnym Google – Android.
Źródło: na podstawie Porsche