Ładowanie samochodu elektrycznego teraz może być tańsze. By załadować samochód elektryczny na stacjach GreenWay czy GO+EAuto z 30% upustem należy pobrać i zarejestrować się w aplikacji EV Klub Polska, a następnie dokonać płatności z użyciem karty Visa. Visa chce w ten sposób wspierać upowszechnienie wygodnych, szybkich i bezpiecznych metod płatności w punktach ładowania pojazdów elektrycznych. Program to efekt współpracy Visa i Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych w partnerstwie z GreenWay, GO+EAuto i EV Klub Polska. To kolejne działanie organizacji płatniczej, by umożliwić konsumentom płacenie w wygodny sposób, np. za naładowanie pojazdu elektrycznego równie łatwo, jak w przypadku płatności przy dystrybutorze paliwa.
EV Klub Polska–czołowy klub użytkowników i entuzjastów samochodów elektrycznych zrzeszający 5 tysięcy członków, stworzył aplikację mobilną, dzięki której użytkowanie pojazdów zeroemisyjnych stanie się nie tylko łatwiejsze, ale również tańsze. Dzięki rozbudowanym funkcjom aplikacji użytkownicy samochodów z napędem elektrycznym w Polsce mogą otrzymać szereg benefitów.
– Potrzeby użytkowników samochodów elektrycznych przyczyniły się do podjęcia decyzji o stworzeniu dedykowanej aplikacji, która nie tylko ułatwi użytkowanie auta elektrycznego, ale będzie również oferować benefity o wymiarze finansowym. Wśród nich są zniżki na ładowanie EV – powiedział Łukasz Lewandowski, koordynator EV Klub Polska. – Dzięki współpracy z naszymi partnerami strategicznymi, tj. Visa, GreenWay Polska oraz GO+EAuto, możemy zaoferować członkom klubu od 10 do 30% rabatu na ładowanie, na blisko tysiącu punktów ładowania w całym kraju. A to tylko część benefitów, jakie są oferowane za pośrednictwem aplikacji – dodał Łukasz Lewandowski.
Aplikacja, którą można pobrać w wybranych sklepach mobilnych, oferuje 20 różnych funkcjonalności. Dzięki niej użytkowanie samochodów elektrycznych jest jeszcze prostsze i bardziej komfortowe. Zawiera np.aktualizowaną na bieżąco mapę z bazą wszystkich stacji ładowania w Polsce, a także przekazuje w czasie rzeczywistym informacje o aktualnej dostępności wybranej stacji ładowania oraz poszczególnych złączy. Użytkownicy aplikacji mogą również skorzystać z szeregu benefitów takich jak zniżki na zakup wallboxa, detailing auta czy nocleg w hotelu. Oprócz tego w aplikacji EV Klub Polska znajdziemy forum dyskusyjne, komunikator umożliwiający bezpośredni kontakt z innymi użytkownikami samochodów elektrycznych, dostęp do aktualności ze świata elektromobilności, a także możliwość podzielenia się swoją opinią na temat użytkowanego pojazdu elektrycznego czy infrastruktury ładowania. Zaletą aplikacji jest też możliwość oznaczania obecności kierowców samochodów zeroemisyjnych przy ładowarkach oraz komentowanie i ocenianie stacji ładowania.
– Płynne przejście na pojazdy elektryczne i ich popularyzacja wśród konsumentów powinny być wspierane przez branżę technologii EV, a także przez regulatorów rynku i decydentów – powiedziała Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. – W Visa dążymy do tego, by to zmienić i dać konsumentom wolność wyboru, na który zasługują. Chcemy współtworzyć rozwiązania odpowiadające ich potrzebom oraz wspierać edukację w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce.
Płynność i wygoda w ładowaniu pojazdów elektrycznych są kluczowe, by zwiększyć popularność tych pojazdów. Dzięki rabatowi z kartą Visa, ładowanie pojazdów elektrycznych w sieci GreenWay, odpowiadającej za niemal 25% ogólnodostępnej infrastruktury ładowania w Polsce, przełoży się na 30% oszczędności względem najnowszego cennika. W efekcie pokonanie tysiąca kilometrów pojazdem elektrycznym zużywającym średnio 18 kWh/100 km w podstawowym – darmowym abonamencie, pozwala zaoszczędzić niemal 150 zł przy założeniu korzystania tylko ze stacji ładowania o mocy powyżej 100 kW.
– Bardzo nas cieszy zaangażowanie Visa w obniżanie kosztów podróży samochodem elektrycznym. Jazda elektrykiem wciąż jest znacznie tańsza od jazdy autem spalinowym, ale wzrosty cen energii są odczuwalne i przełożyły się niekorzystnie na ceny ładowania. Akcja rabatowa naszego partnera jest w stanie te zmiany w istotnym stopniu zniwelować. To dla kierowców duża wartość – powiedział Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska.
Rabat będzie obowiązywał również na stacjach ładowania GO+EAuto, drugiego partnera strategicznego wśród operatorów stacji ładowania, który w Polsce dysponuje 45 stacjami. Użytkownicy aplikacji otrzymają do 10% rabatu zarówno na szybkich, jak i wolnych ładowarkach.
– Nowa aplikacja EV Klub Polska to niewątpliwie kolejny, znaczący krok w procesie budowania, tak znacznej już, społeczności użytkowników pojazdów elektrycznych. Jako GO+EAuto jesteśmy pod wrażeniem dotychczasowych osiągnięć klubu i z prawdziwą dumą pełnimy rolę Partnera tego projektu, przyczyniając się do popularyzowania transportu zeroemisyjnego. Oferowane przez nas benefity w ramach Klubu mają na celu w jeszcze większym stopniu ułatwić korzystanie z samochodów elektrycznych i poruszanie się nimi nie tylko w warunkach miejskich aglomeracji – podkreślił Maksymilian Surówka, Sales and Marketing Manager GO+EAuto.
Przypomnijmy, że aktualnie klubowicze EV Klub Polska, poza zniżkami na usługi ładowania, mogą także liczyć na rabaty na zakup polisy ubezpieczeniowej noclegi i restauracje. Dodatkowo w miesiącach wakacyjnych mogli skorzystać z darmowych przejazdów płatnymi autostradami w ramach akcji „Autostrada do elektromobilności”.
Porównanie ceny ładowania w Polsce po wprowadzeniu zniżki EV Klub Polska.
GreenWay Polska
Zniżka oferowana przez EV Klub Polska na stacjach GreenWay, obniża cenę kilowatogodziny (kWh) przy ładowaniu prądem przemiennym (AC) do nawet 0,96 zł. Jest to stawka, jaką mogą uzyskać posiadacze najwyższego abonamentu w sieci GreenWay – Energia MAX (koszt 85,36 zł/miesiąc), korzystający z rabatu. Równie atrakcyjna stawka jest dla abonamentu Energia PLUS (koszt 29,87 zł/miesiąc), która zmniejsza się z 1,50 zł/kWh do 1,05 zł/kWh. Dla bezpłatnej taryfy w GreenWay (dla osób zarejestrowanych), cena jest obniżana z 1,67 zł/kWh na 1,17 zł/kWh. Wyższe rabaty, wynikające z wyższego cennika, występują przy ładowaniu prądem stałym (DC). Na stacjach ładowania o mocy do 100 kW zaoszczędzimy na każdej kilowatogodzinie: Energia MAX – 0,50 zł, Energia PLUS – 0,59 zł, Energia STANDARD – 0,76 zł. Analogicznie, na infrastrukturze do ładowania o mocy powyżej 100 kW zaoszczędzimy: 0,56 zł, 0,67 zł i 0,83 zł.
Zakładając, że uzupełniamy 100% energii w baterii Renault ZOE E-Tech (52 kWh) – który na jednym ładowaniu może pokonać do 395 km – postój na ładowanie zrobimy na stacji GreenWay, np. na popularnej 50-tce (kW), to zaoszczędzimy: Energia MAX – 26,05 zł (86,84 vs. 60,79 zł), Energia PLUS – 30,58 zł (101,92 vs. 71,34 zł) i Energia STANDARD – 39,31 zł (131,04 vs. 91,73 zł).
GO+EAuto
W ramach aplikacji oferowany jest ponadto rabat na stacjach kolejnego partnera klubu, czyli sieci GO+EAuto, gdzie można naładować się 10% taniej. Dzięki temu, użytkownicy pojazdów elektrycznych uzupełniający energię w swoich pojazdach na stacjach tego operatora, obniżą swoje koszty z 1,25 zł/kWh na 1,13 zł/kWh (AC) lub z 2,05 na 1,85 zł/kWh (DC).
Zakładając, że uzupełniamy 100% energii w KIA EV6 z największą baterią (77,4 kWh) – które na jednym ładowaniu może pokonać do 528 km – i robimy to na stacji ładowania sieci GO+EAuto (blisko 50 stacji w Polsce), to zaoszczędzimy prawie 10 zł na stacji AC i ponad 15 zł na stacji DC.
Pozostali operatorzy
Ceny ładowania na stacjach AC z klubową zniżką podnoszą atrakcyjność samochodów elektrycznych i obniżają koszty ich eksploatacji. Jedyną konkurencyjną taryfę ma Tauron, który oferuje kilowatogodzinę za 1,21 zł. Jest to i tak więcej niż w przypadku ładowania na stacjach GreenWay ze zniżką w taryfie Energia STANDARD (1,17 zł/kWh), Energia PLUS (1,0,5 zł/kWh) oraz Energia MAX (0,96 zł/kWh). Dla porównania – na stacjach PGE Nowa Energia musimy zapłacić aż 2,69 zł za kWh. Pomiędzy najtańszą, dzięki EV Klub Polska, a najwyższą stawką za kWh, różnica wynosi 180%.
Ceny ładowania na stacjach DC poniżej 100 kW z klubową zniżką również pozwalają sporo zaoszczędzić. Zakładając, że uzupełniamy 100% energii w Hyundai IONIQ5 z mniejszą baterią (58 kWh), możemy za to zapłacić od 67,86 zł (GreenWay – Energia MAX + zniżka Visa), przez 143,26 zł (PKN Orlen) do 162,4 (NOXO.).
Największe różnice, a zarazem korzyści płynące ze zniżki oferowanej przez klub, zauważalne są w przypadku ultraszybkich ładowarek o mocy powyżej 100 kW. 30% rabat przyczynia się do obniżenia stawek z zakresu 1,87-2,77 zł/kWh na 1,31-1,94 zł/kWh na stacjach GreenWay. O 20 groszy mniej zapłacimy również za kWh na stacjach DC od GO+EAuto z 10% zniżką EV Klub Polska. Z kolei najlepszą ofertę na najszybszych ładowarkach posiada IONITY. Kierowcy elektryków zapłacą na stacjach tego operatora tylko 1,28 zł/kWh, jednak wiąże się to z koniecznością wykupienia abonamentu w wysokości 79 zł/miesiąc, który trzeba opłacać przez 12 miesięcy. Jeśli jednak nie zdecydowalibyśmy się na wykup rocznej subskrypcji w IONITY, stawka rośnie o ponad 100% do 2,99 zł/kWh (IONITY Direct).
Ile kosztuje 100 km?
Dla zobrazowania różnic, jakie można uzyskać przy skorzystaniu ze zniżki EV Klub Polska, postanowiliśmy porównać jakie są koszty ładowania pojazdów (przy założeniu średniego zużycia energii na poziomie 18 kWh/100km) przy obecnie obowiązujących stawkach oraz przy uwzględnieniu zniżki dla różnych typów ładowarek. Na potrzeby obliczeń założono średnie zużycie energii na poziomie 18 kWh/100 km odpowiadające zużyciu przeciętnego pojazdu segmentu C, C-SUV, do którego zaliczają się między innymi: Volkswagen ID.3, Nissan Leaf czy też KIA EV6.
W efekcie koszt przejechania 100 km zmniejsza się z 24,66 zł do 17,26 zł w przypadku najwyższego abonamentu GreenWay oraz aktywnej promocji Visa, a także z 22,50 zł na 20,25 zł dla GO+EAuto, przy wykorzystaniu złącza AC. Nawet odnosząc to do bezpośredniego rynkowego konkurenta dla sieci GreenWay Polska – PKN Orlen – różnica pomiędzy stawką AC w abonamencie Energia MAX wraz ze zniżką Visa, a stawką AC na ładowarkach PKN Orlen wynosi 68%. Warto również podkreślić, że dzienne średnie „przebiegi” polskich kierowców nie przekraczają 50 km. Oznacza to, że za wspomniane 17,26 zł dla sieci GreenWay elektromobilni kierowcy mogą podróżować przez ponad 2 dni.
Wyruszając w trasę elektrykiem warto dobrze ją zaplanować. Robimy to najczęściej w oparciu o mapę stacji ładowania. Tych poniżej 100 kW jest już w naszym kraju całkiem sporo. Podróżując samochodami takimi jak Volkswagen ID.3, Nissan Leaf czy też KIA EV6, zużywającymi średnio 18 kWh/100 km, korzystając z ładowarek DC o mocy poniżej 100 kW GreenWay (z abonamentem Energia MAX i zniżką Visa), pokonamy dystans z Warszawy do Radomia za około 21 zł. Dla porównania warto wskazać, że ten sam dystans przy ładowaniu na stacjach drugiego największego operatora w Polsce (PKN Orlen), odpowiadającego za niemal 20% udziału w rynku, kosztować będzie 44,46 zł. Jeszcze drożej wyjdzie korzystając z sieci NOXO (50,40 zł).
Z kolei korzystanie z najszybszej infrastruktury do ładowania (powyżej 100 kW) to rozstrzał cenowy od 1,31 do nawet 2,99 zł za kilowatogodzinę. Koszt przejechania 100 km zakładając średnie zużycie energii na poziomie 18 kWh/100 km wynosi od 23,56 zł korzystając z najwyższego rodzaju abonamentu GreenWay Energia MAX oraz zniżki Visa przez 33,21 zł korzystając z infrastruktury sieci GO+EAuto i rabatu od EV Klub Polska do 53,82 zł korzystając z ładowarek IONITY (bez abonamentu) oraz NOXO.
Dowiedz się więcej: www.EVKlub.pl
Kontakt: Łukasz Lewandowski, Koordynator EV Klub Polska, e-mail: lukasz.lewandowski@evklub.pl tel.: +48 516 247 534