Operatorzy stacji ładowania co jakiś czas zaskakują użytkowników aut elektrycznych promocjami. Ostatnio mieliśmy do czynienia z atrakcyjnymi ofertami kilku operatorów – m.in. Powerdot – z okazji Święta Zmarłych. Kierowcy, którzy wybierali się na długi weekend, mogli skorzystać z lepszych cen niż w ofercie regularnej.
Obniżkę na miniony czas wzmożonych wyjazdów oferował też Orlen. Tamta promocja skończyła się 10 listopada. Okres bez obniżek na stacjach operatora z „czerwonymi barwami” nie potrwał jednak długo. Od 18 listopada obowiązuje bowiem kolejna, promocyjna oferta. O ile poprzednie obniżki sięgały 15% w stosunku do cen regularnych, o tyle obecnie wynoszą nawet 20% – jest więc jeszcze taniej.
Promocja potrwa do 1 grudnia do godz. 23:59
„W ramach promocji każdy Klient otrzyma rabat -20% od cen regularnych, -6% od najniższych cen z 30 dni przed obniżką za każdą sesję ładowania samochodu elektrycznego z wykorzystaniem aplikacji ORLEN Charge” – podaje Orlen Charge na swojej stronie.
Jak prezentują się stawki?
1 kWh na ładowarce AC „normalnie” kosztuje 1,95 zł. Teraz to 1,56 zł (najniższa cena z 30 dni przed promocją: 1,66 zł).
1 kWh na ładowarce DC (moc do 50 kWh) przed promocją kosztował 2,69 zł. Teraz to 2,15 zł (najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 2,29 zł).
1 kWh na ładowarce DC (moc 50-125 kWh) przed promocją kosztował 2,89 zł. Teraz to 2,31 zł (najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 2,46 zł).
1 kWh na ładowarce DC (moc powyżej 125 kWh) przed promocją kosztował 3,19 zł. Teraz to 2,55 zł (najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 2,71 zł).
Spadły także stawki za postój. Teraz to 0,32 zł za minutę (stawka regularna: 0,40 zł za minutę, najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 0,34 zł za minutę). Opłata naliczana jest w ponad 60 minut od rozpoczęcia ładowania na ładowarkach DC oraz po 720 minutach przy AC.
Orlen i rozwój
Przypomnijmy – sieć Orlen Charge się rozwija. Jak poinformował we wrześniu dyrektor biura rozwoju produktów i technologii elektromobilności w Orlenie Hubert Zdrojewski, firma planuje powiększyć sieć ładowania samochodów elektrycznych o kilkanaście hubów ładowania w 2025 r. Każdy z nich będzie dysponował co najmniej 8 punktami ładowania o mocy minimum 150 kW. Do 2027 r. takich hubów powstanie ponad 50 w całej Polsce, głównie przy autostradach i trasach szybkiego ruchu. Jak wynika z naszych informacji, mówimy o 53 hubach.
Jeśli chodzi o promocję – po zakończeniu aktualnej bardzo możliwe, że wkrótce pojawi się kolejna. Mamy przecież święta za pasem…
MA