Chińska nowość
Leapmotor to marka, która obecnie jest zupełną nowością na polskim rynku. Należy do koncernu Stellantis (ma on 51% udziałów), jest to jednak firma chińska. W Polsce oferuje ona dwa modele. Pierwszy z nich to miejski T03, konkurujący np. z Dacią Spring. Drugi to SUV C10, walczący np. z Fordem Mustangiem Mach-E. T03 jest montowany w Tychach w systemie SKD – czyli z Chin przybywają gotowe zestawy części).
Ceny modelu Leapmotor T03
Wcześniej firma zapewniała, że kwoty za to auto nie powinny przekroczyć 84 900 zł. Prawie się udało. Przypomnijmy: pod maską takie auto ma 95-konny silnik (158 Nm). Rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,7 s. Zasięg według WLTP to od 265 do 395 km. Pojemność akumulatora wynosi 37,3 kWh. Maksymalna moc ładowania DC, to 48 kW, a pokładowa, jednofazowa ładowarka oferuje 6,6 kW. Długość T03 to 3,62 m.

Cena wynosi 84 900 zł, w ofercie jest jednak tylko jedna, już bogato wyposażona wersja, a jedyna dopłata (1700 zł) dotyczy lakieru metalizowanego. W cenie jest biały. T03 ma na pokładzie m.in. szklany dach, adaptacyjny tempomat, klimatyzację, kamerę cofania czy system multimedialny z ponad 10-calowym ekranem, nawigację i alufelgi. Auto jest więc – biorąc pod uwagę osiągi i wyposażenie – wycenione bardziej korzystnie od konkurencyjnej Dacii.
Za 100 zł, ale jest „haczyk”
Co ciekawe, Stellantis komunikuje także oferty z płatnością miesięczną – a kwoty są, przynajmniej na pierwszy rzut oka, szokująco niskie. Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą jeździć T03 za 99 zł netto miesięcznie – trzeba jednak zawrzeć umowę na 24 miesiące z limitem przebiegu 10 000 km i wpłacić 44% wartości samochodu. Osoby fizyczne przy takich samych warunkach zapłacą 189 zł brutto. Pamiętajmy także o dopłatach z programu „NaszEauto”. Gdy od ceny bazowej odejmiemy 18 750 zł bazowej dopłaty dla osób fizycznej, efektem będzie kwota na poziomie 66 150 zł. Przy zniżce dla JDG i osób fizycznych z Kartą Dużej Rodziny, auto kosztuje 54 900 zł.
Leapmotor C10: ceny
„C10, to SUV o długości 4,74 m, szerokości 1,9 m, wysokości 1,68 m i rozstawie osi 2,825 m. To wymiary plasujące Leapomotora jako rywala np. Tesli Model Y czy samochodu BYD Seal U.
Pod maską auto ma 218-konny silnik (320 Nm). Akumulator o pojemności 69,9 kWh gwarantuje zasięg 420 km według standardu WLTP. C10 jest wyposażony w ładowarkę prądu zmiennego o mocy 6,6 kW, która pozwala na naładowanie akumulatora od 30% do 80% w około 6,1 godziny. Natomiast szybsze ładowanie umożliwia system prądu stałego, który pozwala osiągnąć ten sam poziom naładowania w zaledwie 30 minut” – opisywaliśmy.

C10 w wersji Style kosztuje od 163 200 zł (bez uwzględnienia dopłat). Bogatsza odmiana Design jest wyceniona na 169 575 zł. Na samochód oferowana jest 4-letnia gwarancja (z limitem przebiegu 100 000 km). Na akumulator gwarancję wydłużono do 8 lat i 160 000 km przebiegu. W ofercie jest także hybryda – i to ona może sprzedawać się w przypadku tego modelu najlepiej, podobnie jak hybrydowa wersja wspomnianego BYD Seal U. Mniejszy Leapmotor T03 może być jednak hitem swojego segmentu.
PM