Szwedzki producent rozszerza elektromobilną ofertę

Jednostka napędowa z większą mocą i elastycznością

Nowa jednostka napędowa Scanii została w pełni zintegrowana z platformą autobusów elektrycznych szwedzkiej marki. Oferuje cztery opcje mocy: 240 kW, 270 kW, 300 kW oraz 330 kW, co pozwala dostosować pojazd (układ napędowy – przyp. red.) do różnych warunków eksploatacji i zadań transportowych. Dodatkowo, klienci mogą wybierać między dwubiegową a czterobiegową skrzynią biegów, co przekłada się na lepszą efektywność energetyczną, płynne przyspieszenie oraz łatwiejsze poruszanie się w trudnych warunkach, takich jak wzniesienia czy ciężkie operacje transportowe – chwali się producent w komunikacie.

Większa pojemność baterii i szybsze ładowanie

Scania wprowadza również nową opcję pakietu baterii trakcyjnych o pojemności 312 kWh, co przekłada się – niejako automatycznie – na większy zasięg autobusów. Dodatkowo, firma oferuje drugi interfejs (złącze) ładowania z tyłu pojazdu, który umożliwia uzupełnianie energii z mocą do 325 kW i prądem do 500 A. Dla porównania, obecny interfejs z przodu autobusu oferuje moc ładowania 130 kW i prąd do 200 A. Dzięki tej zmianie znacząco skraca się czas ładowania, zwiększając dostępność pojazdu do operacji transportowych.

Szwedzki producent rozszerza elektromobilną ofertę - aa9f4c9aa3b3882f org
Fot. Scania

Kompleksowe rozwiązanie napędowe

Nowa jednostka napędowa to nie tylko silnik czy generator, ale kompaktowe urządzenie napędowe, składające się z silnika elektrycznego, falownika, skrzyni biegów i systemu olejowego. Silnik przekształca energię elektryczną zgromadzoną w baterii w energię mechaniczną, generując moment obrotowy. Falownik zamienia napięcie stałe z baterii na trójfazowy prąd przemienny, który zasila jednostkę napędową, umożliwiając precyzyjną kontrolę prędkości i momentu obrotowego. System olejowy z dwoma pompami zapewnia chłodzenie jednostki napędowej i smarowanie skrzyni biegów – opisuje schemat działania Scania.

Co ważne, nowy układ napędowy jest zgodna z najnowszymi przepisami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, co zapewnia dodatkową warstwę ochrony dla systemów elektrycznych pojazdu.

Skoncentrowani na potrzebach klientów i zrównoważonym rozwoju

Wiemy, że operatorzy autobusów stoją przed wyzwaniem pogodzenia wymogów dotyczących emisji z konkretnymi potrzebami operacji elektrycznych. Moc, elastyczność, czas ładowania, efektywność energetyczna i zasięg to kluczowe czynniki – powiedziała Anna Ställberg, szefowa ds. rozwiązań miejskich w dziale transportu osób w Scania Group. – Nowa jednostka napędowa, opcje baterii i ładowania zostały opracowane z myślą o wyzwaniach naszych klientów i odpowiadają zarówno ich potrzebom, jak i naszym celom zrównoważonego rozwoju – dodała.

OW

REKLAMA