Obecnie BYD posiada dziewięć fabryk samochodów osobowych w Chinach. Zakłady te znajdują się w Xi’an (prowincja Shaanxi), Jinan (prowincja Shangong), Zhengzhou (prowincja Henan), Changzhou (prowincja Jiangsu), Xiangyang (prowincja Hubei), Hefei (prowincja Anhui), Changsha (prowincja Hongu), Fuzhou (prowincja Jiangxi) i Shenzhen (prowincja Guangdong). Zakłady te dostarczają samochody do 58 krajów, w tym Chin.
Gigant planuje budowę nowych zakładów m. in. Tajlandii, Brazylii a także w Europie. Na naszym kontynencie Chińczycy podobno rozważają dwie opcje: kupić fabrykę pojazdów Forda w Saarlouis w Niemczech lub wybudować od podstaw własny zakład.
Wracając jednak do rekordów fabryka BYD w Zhengzhou właśnie wyprodukowała sześciomilionowe auto NEV. To niedawno wypuszczony na runek FCB Bao 5. Zakład w Zhengzhou montuje również BYD Seal. Co niesamowite BYD potrzebował zaledwie 3 miesięcy na wyprodukowanie 1 miliona NEV.
Portal carnewschina.com przedstawił ciekawe porównanie, które pokazuje jak szybko chiński gigant zwiększa swoje moce produkcyjne. Wyprodukowanie pierwszego miliona NEV zajęło BYD 13 lat (od czasu wprowadzenia BYD F3 DM w 2008 roku). W ciągu kolejnych niespełna trzech lat BYD osiągnął granicę 6 000 000 aut NEV.
Przypomnijmy, że koncern zaprzestał produkcji samochodów ICE w kwietniu 2022 roku, koncentrując się wyłącznie na NEV.