Układ napędowy w Urbino 18 electric stanowi oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobusy będą zasilane energią pochodzącą z baterii. Podobnie, jak przy poprzednim kontrakcie na przegubowe elektryki, Gmina Miasto Szczecin wybrała magazyny energii dedykowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu, dostosowane także do ładowarek typu plug-in.
Przegubowe autobusy elektryczne będzie wyróżniać bogate wyposażenie, dobrane pod kątem komfortu i bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów. Pojazdy będą posiadały klimatyzację całopojazdową, ogrzewanie elektryczne i dostęp do pokładowego Wi-Fi. Monitoring pokładowy zostanie zintegrowany z Centralnym Systemem Zarządzana Komunikacją Miejską. Aby uruchomić autobus, kierowca będzie musiał poddać się badaniu alkomatem.
Funkcjonowanie i optymalne wykorzystanie autobusów będzie wspierane przez system zarządzania flotą eSConnect, autorskie rozwiązanie firmy Solaris. Diagnostyka eSConnect pozwoli na kontrolowanie m.in. takich informacji, jak pozycja GPS autobusu, stan naładowania magazynu energii, przewidywalny zasięg pojazdu, monitoring procesu ładowania, temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz alert o nietrzeźwości kierowcy.