Zmiany w preferencjach produktowych widoczne są od kilku lat, a w sezonie 2023 największą dynamikę wzrostu zaobserwować można w grupie wspomnianych rowerów elektrycznych oraz gravelach, których sprzedaż r/r wzrosła o ponad 70%. Choć inne modele wciąż cieszą się popularnością, to właśnie rowery elektryczne stają się motorem napędowym oczekiwanego wzrostu.
Kolekcja 2024, w 74% składa się z nowości wśród których znalazły się wszystkie modele z grupy rowerów elektrycznych: E-MTB, E-Cross, E-Trekking i E-City. Zmiany dotyczą także modeli rowerów typu gravel, MTB, trekking czy cross. Z nową kolekcją ROMET zapoznali się już dystrybutorzy oraz partnerzy handlowi w Polsce i za granicą.
– ROMET jak nigdy dotąd jest gotowy na dalsze innowacje, rozwój i stałe udoskonalanie produktów, zwłaszcza w kontekście dynamicznego segmentu rowerów elektrycznych, który nie tylko odgrywa kluczową rolę w transformacji rynku, lecz stanowi również centralny punkt naszej strategicznej wizji. Wierzymy, że nasze zaangażowanie w ten rozwijający się sektor przyczyni się nie tylko do wzrostu ROMET jako marki, ale także do promowania zrównoważonego rozwoju i mobilności elektrycznej na szeroką skalę. Nowa kolekcja potwierdza, że ROMET to jedna z najnowocześniejszych firm produkcyjnych w Europie, która dostarcza swoim klientom rowery najwyższej jakości w przystępnej cenie – powiedział Wiesław Grzyb, Prezes ROMET.
Firma stawia na rozwój, co jest widoczne również w kolejnych inwestycjach w fabryki (w Polsce działają trzy fabryki), wzmocnieniu sieci dystrybucji w kraju i za granicą, oraz budowaniu silnego zespołu ekspertów. W efekcie, w sezonie 2024 firma planuje stale zwiększać przychody i utrzymać pozycję lidera na rynku rowerów w Polsce i Europie.
– Kontynuujemy inwestycję w rozwój sieci dealerskiej, która już w tej chwili wynosi prawie 700 punktów. W 2024 zainwestujemy również w rozwój własnej sieci detalicznej PROROWERY.PL, zwiększając liczbę sklepów o kolejne 8 – dodał Grzyb.
ROMET intensyfikuje również działania na rynkach zagranicznych, rozbudowując sieć sprzedaży i kontaktów nie tylko w Europie Centralnej oraz na Bałkanach, ale również w Skandynawii oraz w Europie Zachodniej.
– W obliczu wyjątkowych wyzwań, jakie stawia przed nami obecna sytuacja rynkowa, widzimy, że rozwój jest nieodłącznie związany z innowacjami i umiejętnością dostosowywania się do zmieniającego się otoczenia. W branży widoczne jest wyraźne tąpniecie i jak podaje serwis rp.pl spadki określane są na poziomie 35%. Grupie ROMET jako jednej z nielicznych udało się ograniczyć spadek do 10,1% oraz wygenerować zysk spółki na poziomie 17,1 milionów złotych netto wobec 20,4 mln w roku 2022, co w obecnych realiach rynkowych stanowi osiągnięcie. Wierzymy, że kontynuacja naszych działań, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym, pozwoli nam nie tylko utrzymać, ale również wzmacniać pozycję lidera w branży rowerowej – stwierdził Wiesław Grzyb.