W Europie rozpoczyna się era elektrycznych pojazdów dostawczych, a jak na razie jednym bateryjnym pick-upem dostępnym na polskim rynku jest Maxus T90 EV. To chiński model, który wyróżnia się swoją obecnością na europejskim rynku.
Maxus T90 EV to jak na razie jedyny dostępny model pick-upa na polskim rynku z napędem elektrycznym. Co ciekawe, ten średniej wielkości pick-up produkowany jest zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej, a cenowo plasuje się na poziomie porównywalnych pojazdów znanych marek. W Polsce model dostępny jest wyłącznie jako wersja elektryczna, wyposażona w silnik o mocy 180 KM i baterię o pojemności 88,8 kWh. To ciekawa alternatywa na rynku dla osób, które potrzebują pick-upa, ale chcą przestawić się na bardziej ekologiczne rozwiązania.
Wrażenia z jazdy Maxus T90 EV
Jazda Maxusem T90 EV dostarcza zarówno pozytywnych, jak i negatywnych wrażeń. Na pierwszy rzut oka auto prezentuje się atrakcyjnie. Wygląda na solidnie wykonane, z dobrze spasowanym nadwoziem. Wnętrze, mimo pewnych niedoskonałości, jest akceptowalne, z solidnie wyglądającymi, choć twardymi tworzywami.
Mimo że to elektryczny samochód, uruchamianie go odbywa się przy użyciu kluczyka, a na wybieraku trybów jazdy nie ma pozycji “P”. To może być nieco zaskakujące dla kierowców przyzwyczajonych do bardziej tradycyjnych rozwiązań. Warto również wspomnieć, że samochód wydaje dość głośny dźwięk ostrzegawczy dla pieszych przy niskich prędkościach, co może być irytujące w miejskich korkach.
Wygodne ładowanie i zasięg
Ładowanie na różnych stacjach, zarówno publicznych, jak i na wallboxie, przebieg sprawnie. Auto komunikuje się z ładowarkami bez problemów, co jest ważne, gdy podróżuje się elektrycznym pojazdem.
Co do zasięgu, auto prezentowało się solidnie. Zasięg na poziomie 418 km po pełnym naładowaniu wydaje się być realnym osiągnięciem. Niemniej jednak, warto pamiętać, że korzystanie z funkcji ogrzewania czy klimatyzacji może znacząco wpłynąć na zużycie energii i zmniejszyć dostępny zasięg.
Podróże po Polsce elektrycznym pick-upem
Podróżowanie po Polsce samochodem elektrycznym stanowi wyzwanie ze względu na ograniczoną sieć stacji ładowania. W niektórych lokalizacjach konieczne jest staranne planowanie podróży oraz upewnienie się, że dostępne są stacje ładowania na danej trasie. To przypomina proces organizacji podróży samolotem, gdzie trzeba rozważyć, czy zabieramy wystarczającą ilość “paliwa” (prądu) na dłuższy dystans.
Maxus T90 EV wyróżnia się większą pojemnością baterii w porównaniu do niektórych innych elektrycznych samochodów dostawczych, co umożliwia pokonywanie większych odległości między sesjami ładowania.
Czy warto wybrać Maxusa T90 EV?
Maxus T90 EV to ciekawa propozycja na rynku elektrycznych pick-upów w Polsce. Jeśli potrzebujesz samochodu tego typu do codziennej pracy w terenie, to może być rozważenie warte. Jednak trzeba być gotowym na pewne kompromisy, takie jak ograniczony zasięg w porównaniu do pojazdów spalinowych i konieczność planowania podróży z uwzględnieniem dostępności stacji ładowania.
Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, które w przypadku elektrycznego pick-upa mogą być niższe niż wersji spalinowej, szczególnie jeśli korzystasz z tańszej energii elektrycznej i masz dostęp do rządowych zachęt dla pojazdów elektrycznych.
Podsumowując, Maxus T90 EV to interesujący krok w kierunku elektryfikacji rynku samochodów dostawczych w Polsce, ale wybór tego modelu wymaga dokładnej analizy potrzeb i możliwości ładowania, zwłaszcza jeśli planujesz dłuższe podróże.
MAXUS ET90 PICKUP – dane:
- Przebieg: 25 km
- Moc: 180 KM
- Kolor: Szary
- Cena:
- 266 876 PLN netto
- 250 776 PLN netto
Dodatkowe informacje:
- Dopłata z programu “Mój Elektryk”: 70 000 zł netto
- Gwarancja mechaniczna: 5 LAT / 100 000 KM
- Gwarancja na baterie: 8 LAT / 160 000 KM
- Typ pojazdu: Samochód ciężarowy (N1), 5 miejscowy
- Pojemność akumulatora (kWh): 88,55
- Maksymalna moc (KM): 180
- Maksymalny moment obrotowy (Nm): 310
- Zasięg WLTP – cykl miejski (km): 471
- Zasięg WLTP – cykl mieszany (km): 330
- Ładowność (kg): 1 000