Japoński startup KG Motors, izraelski City Transformer CT-1 i polski Triggo to interesujące przykłady mikrosamochodów elektrycznych, które pokazują nowe spojrzenie na przyszłość miejskiej mobilności. Zamiast zwykłego podejścia do transportu, te innowacyjne pojazdy jednoosobowe zaczynają definiować nowe standardy w kompaktowej, efektywnej i zrównoważonej mobilności miejskiej.
KG Motors: praktyczność i efektywność w mieście
W ubiegłym roku japoński startup KG Motors zaprezentował jednoosobowy samochód elektryczny o nazwie Minimum Mobility Concept. Pojazd nie tylko łączy funkcjonalność z unikalnym designem, ale osiąga maksymalną prędkość 60 km/h. Jego zasięg sięga 100 km na jednym ładowaniu, które zajmuje 5 godzin, korzystając z tradycyjnego gniazdka. Samochód wyposażony w pojedyncze, centralnie umieszczone siedzenie, klimatyzację oraz manualnie otwierane szyby, co przekłada się na względny komfort, ale także efektywność jazdy – tak małym autem wygodnie manewruje się w ciasnych uliczkach. Silnik o mocy 5000 W oferuje nieco poniżej siedmiu koni mechanicznych, gwarantując optymalną wydajność podczas jazdy po terenach miejskich lub podmiejskich.
City Transformer CT-1: kształt dostosowany do miejskich przestrzeni
To pojazd zaprezentowany w sierpniu 2021 roku, zdolny do transformacji, choć w dość nietypowy sposób. Zmienia swoje podwozie, rozszerzając i zwężając się, co ma ułatwiać poruszanie się po wąskich uliczkach miast. Osiąga prędkość maksymalną 90 km/h, a jego szerokość zmienia się od metra w trybie wąskim do 1,4 metra w trybie szerokim. City Transformer CT-1 ma baterię o pojemności 16 kWh, dającą zasięg około 140 km na jednym ładowaniu.
Triggo: polski pomysł na wielofunkcyjny transport
Triggo to co prawda dwuosobowy i czterokołowy pojazd elektryczny polskiej konstrukcji przeznaczony do poruszania się w mieście, ale dzięki zastosowaniu przedniej osi o zmiennym rozstawie kół, wart jest wzmianki, ponieważ dzięki temu rozwiązaniu łączy cechy motocykla i samochodu, zapewniając ułatwione poruszanie się po zatłoczonych ulicach aglomeracji miejskich oraz bezpieczeństwo przy wyższych prędkościach.
Prototyp pojazdu został zaprezentowany w 2017 r oku na I Targach Elektromobilności w Warszawie. Zdolność zmiany z małego samochodu na przerośnięty skuter w zaledwie dwie sekundy czyni go idealnym środkiem lokomocji do przemieszczania się w miejskich zatorach. Planowane wprowadzenie do carsharingu w 2023 roku oznacza, że jednoosobowe auto elektryczne Triggo może stać się dostępne dla szerokiej rzeszy użytkowników, umożliwiając dynamiczną i ekologiczną podróż na krótkich dystansach. Triggo oferuje elastyczność dostosowania do zmiennych warunków ruchu. Osiąga prędkość maksymalną 90 km/h w trybie samochodu i 35 km/h w trybie skutera.
Podsumowanie:
KG Motors, City Transformer CT-1 czy Triggo to przykłady nowego, elektromobilnego trendu, będącego odpowiedzią na potrzeby mobilności miejskiej. Zaprojektowane z myślą o łatwości parkowania i sprawnym poruszaniu się w zatłoczonych obszarach, oferują wygodne i ekologiczne rozwiązanie dla mieszkańców aglomeracji, stając się zrównoważoną alternatywą dla konwencjonalnych samochodów w zurbanizowanym otoczeniu.