Home Pojazdy Osobowe Stellantis Stellantis dofinansuje Eisenach

Nowy BEV za rok

Stellantis dofinansuje Eisenach

Nowy BEV za rok

Stellantis dofinansuje Eisenach

Florian Huettl, dyrektor generalny Opla chce by do 2028 r. marka w Europie była wyłącznie elektryczna
Fot. Stellantis
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Stellantis zainwestuje ponad 130 mln euro w zakład w Eisenach w Niemczech, producenta kompaktowego SUV-a – Opla Grandlanda (również w wersji GSe), aby dodać do produkcji następcę modelu, samochód o napędzie w pełni elektrycznym (BEV). Auto zostanie zaprojektowane na całkowicie nowej platformie STLA Medium. Produkcja nowego auta ma się rozpocząć w drugiej połowie 2024 roku. Motoryzacyjny konglomerat zamierza zainwestować ponad 30 mld euro do 2025 r. w elektryfikację i rozwój oprogramowania.

Dodanie modelu o napędzie w pełni elektrycznym do produkcji zakładu w Eisenach jest potwierdzeniem zobowiązania Opla do wprowadzenia w Europie do 2028 roku gamy w pełni elektrycznych produktów. Wytwarzany obecnie w Eisenach, Opel Grandland, obejmuje również warianty plug-in hybrid.

Eisenach, nasz najbardziej kompaktowy zakład w Niemczech, wykazuje zdecydowane dążenie do doskonalenia jakości. Wraz z przydzieleniem nowej platformy do produkcji samochodów typu BEV, STLA Medium, wysoko wykwalifikowani pracownicy zakładu w Eisenach będą nadal poprawiać koszty i jakość produkowanych samochodów, aby jak najbardziej zadowolić naszych klientów – powiedział Arnaud Deboeuf, dyrektor ds. produkcji w Stellantis.

Od 31 lat produkujemy w Turyngii najwyższej jakości samochody i stale poprawiamy naszą konkurencyjność. Będziemy kontynuować tę jasno wytyczoną ścieżkę dzięki elektrycznemu następcy Opla Grandlanda – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel. – Ta decyzja to kolejny ważny krok Opla na drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu, by do 2028 roku stać się w Europie marką w pełni elektryczną – dodał.

Inwestycja w Eisenach to kluczowy krok w realizacji zobowiązań planu strategicznego Dare Forward 2030, który przewiduje drastyczne zmniejszenie emisji CO2 o połowę do 2030 r., w stosunku do wartości z 2021 r. i osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 r. przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. Innym głównym celem planu Dare Forward 2030 jest to, aby do końca bieżącego dziesięciolecia 100% sprzedaży samochodów osobowych w Europie i 50% sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych w Stanach Zjednoczonych stanowiły samochody w pełni elektryczne (BEV).

Źródło: Stellantis
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory