IONIQ 5 N i SANTA FE w pierwszej połowie roku
SANTA FE to flagowy SUV marki, który w pierwszej połowie przyszłego roku doczeka się nowej generacji osadzonej na nowej płycie podłogowej. Samochód ma być dostępny w konfiguracji pięcio-, sześcio- i siedmioosobowej. Do jego napędu posłużą układy hybrydowe: HEV i PHEV. Po jeżdżących po ulicach bezemisyjnych modelach KONA, IONIQ 5 i 6, nowością będzie też elektryczny model IONIQ 5 N o mocy w trybie boost 650 KM, który do 100 km/h rozpędzi się w 3,4 s i osiągnie prędkość maksymalną 260 km/h.
Wodorowa inwestycja w przyszłość
Obecnie w sprzedaży znajduje się wodorowy model NEXO drugiej generacji. Hyundai w latach 2020 – 2030 planuje na rozwój tego typu napędów przeznaczyć około 6,7 miliarda Euro. Napędy wodorowe są także rozwijane w autobusach – we współpracy z IVECO – oraz w samochodach ciężarowych w ramach projektu XCIENT Fuel Cell.
Trzeci na świecie
Hyundai Group, na który składają się samochody trzech marek (KIA Hyundai, Genesis), to trzeci największy producent samochodów na świecie. W 2022 roku samych aut marki Hyundai powstało niemal 4 miliony.