PEUGEOT E-5008 posadowiony jest na platformie Stellantis STLA Medium. Rozstaw osi auta wynosi 2,90 m a długość wynosi 4,79 m. Producent zapewnia, że auto na pełnej baterii przejedzie do 660 km, a czas ładowania wyniesie od 20% do 80% 30 minut. Model będzie produkowany w fabryce w Sochaux, a akumulatory ACC w gigafabryce w Douvrin (obie fabryki zlokalizowane są we Francji).
E-5008 ma wymiary: długość: 4,79 m, szerokość: 1,89 m, wysokość: 1,69 m. W wersji Allure modelu E-5008, nowy PEUGEOT i-Cockpit składa się standardowo z dwóch 10-calowych ekranów cyfrowych zintegrowanych w jednym panelu na panoramicznym wyświetlaczu.
W centralnej części deski rozdzielczej znajdują się i-Toggles, w pełni konfigurowalne przyciski dotykowe, które można zaprogramować tak, aby zapewniały szybki dostęp do 10 ulubionych funkcji użytkownika: dzwonienie do ulubionego kontaktu, uruchamianie nawigacji do często używanego miejsca docelowego, dostrajanie radia do ulubionej stacji, ustawianie idealnej temperatury klimatyzacji itp. Wersja Allure jest standardowo wyposażona w system PEUGEOT i-Connect, zapewniający pełną łączność z otoczeniem dzięki funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu (Apple CarPlay/Android Auto). E-5008 może być wyposażony w dostępny w opcji system PEUGEOT VisioPark 360°, który dzięki 4 kamerom umieszczonym blisko przednich i tylnych kół oraz 12 czujnikom rozmieszczonym na obwodzie samochodu zapewnia widok bezpośredniego otoczenia w promieniu 360°. Pozwala on omijać wszelkie przeszkody znajdujące się w pobliżu samochodu.
Dużo przestrzeni dla siedmiu pasażerów
Dzięki dużemu rozstawowi osi, nowy E-5008 oferuje przestrzeń na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, a trzeci rząd wyznacza nowy standard w segmencie C-SUV pod względem komfortu. Drugi rząd nowego E-5008 jest wyposażony w fotele, które łączą przesuwną kanapę 60/40 z oparciami 40/20/40. Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń zapewnia system Easy Access. Umożliwia on jednoczesne całkowite pochylenie i przesunięcie do przodu foteli w drugim rzędzie. Jak podkreśla producent, to nowe rozwiązanie znacznie poprawia dostęp do trzeciego rzędu.
Pojemny bagażnik
Auto posiada bagażnik o pojemności 748 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, 259 litrów w konfiguracji 7-miejscowej i do 1 815 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.
Rozbudowana gama silników elektrycznych
Zaprojektowany od samego początku jako model elektryczny, nowy E-5008 dysponuje gamą zeroemisyjnych silników (w cyklu WLTP w trakcie homologacji) oferujących od 500 do 660 km zasięgu elektrycznego, w tym AWD z podwójnym układem silnika i wersję ze zwiększonym zasięgiem. Ta gama synchronicznych silników z magnesami trwałymi posiada większą moc i wyższą sprawność energetyczną. Wersje z napędem na 2 koła dysponują mocą 157 kW (345 Nm) lub 170 kW (345 Nm). W wersji z napędem na 4 koła, wyposażonej w 2 silniki, łączna moc wynosi 237 kW (157 kW silnik przedni i 80 kW silnik tylny). Silnik przedni zapewnia moment obrotowy 345 Nm, a tylny 170 Nm. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy 400 V o składzie chemicznym NMC (nikiel, mangan i kobalt) jest umieszczony pod podłogą i zasila elektryczny silnik napędowy samochodu. System regulacji cieplnej akumulatora wykorzystuje układ chłodzenia cieczą. Umożliwia ultraszybkie ładowanie akumulatora, zapewnia optymalny zasięg i wydłuża jego żywotność. Z kolei pompa ciepła zapewnia komfortową temperaturę dla użytkowników, jednocześnie oszczędzając energię z akumulatora. Akumulator jest objęty ośmioletnią gwarancją (lub do przebiegu 160 000 km) na 70% fabrycznej pojemności.
Wydajna platforma
PEUGEOT E-5008 został zbudowany na nowej platformie STLA Medium Stellantis, w rozszerzonej konfiguracji w porównaniu do modelu E-3008, która dysponuje zapasem energii zmagazynowanej między kołami, sięgającym 98 kWh. Konstrukcja zapewnia aerodynamikę SCx 0,77.
Ładowanie ze źródeł prądu zmiennego umożliwiają dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW i dostępna jako opcja ładowarka prądu trójfazowego o mocy 22 kW. W przypadku ładowania prądem stałym gniazdo Trybu 4 w modelu umożliwia korzystanie ze źródeł o mocy do 160 kW. Pozwala to na odzyskanie 100 km zasięgu w 10 minut i naładowanie akumulatora od 20% do 80% w 30 minut.