Home Rynek Europa Speedster i Roadster – sportowe elektryki wagi piórkowej

Longbow

Speedster i Roadster – sportowe elektryki wagi piórkowej

Longbow

Speedster i Roadster – sportowe elektryki wagi piórkowej

Longbow udowadnia, że elektryczne auta mogą być nie tylko ekologiczne, ale także niezwykle lekkie i pełne emocji
Fot. Mat. prasowe
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Brytyjski start-up Longbow wprowadza na rynek pierwsze na świecie lekkie i elektryczne sportowe auta – Speedster i Roadster. Oba modele, ważące poniżej 995 kg, łączą w sobie dziedzictwo brytyjskiej motoryzacji z nowoczesną technologią, oferując niezrównane wrażenia z jazdy. Na pewno. 3,5 sekundy do „setki”, to niezły wynik.

Nowa kategoria: Featherweight Electric Vehicle (FEV)

Longbow, firma z Wielkiej Brytanii, zaprezentowała właśnie Speedstera i Roadstera – dwa modele, które tworzą nową kategorię pojazdów: Featherweight Electric Vehicle (FEV) – Lekki pojazd elektryczny. Te sportowe auta, ważące mniej niż 995 kg, są hołdem dla tradycji lekkich, dynamicznych samochodów, takich jak Lotus Elise czy Jaguar E-Type. Dzięki nowatorskiemu podejściu do konstrukcji, Longbow udowadnia, że elektryczne auta mogą być nie tylko ekologiczne, ale także niezwykle lekkie i pełne emocji.

Filozofia Longbow

Motto firmy, „Celeritas Levitas” („szybkość lekkości”), oddaje ducha marki. Speedster i Roadster to połączenie piękna, precyzyjnego inżynieryjnego wykonania i ręcznego wykończenia. Oba modele opierają się na dedykowanej platformie z aluminiowym nadwoziem, które zapewnia minimalną wagę i maksymalną sztywność. Dzięki temu auta oferują nie tylko doskonałe osiągi, ale także wyjątkową zwrotność i balans – chwali się producent.

Speedster – otwarty dach i przyspieszenie

Speedster to model z otwartym dachem, który waży zaledwie 895 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,5 sekundy, a zasięg wynosi 275 mil (WLTP). Cena podstawowej wersji to 84 995 funtów (w tym VAT). Longbow planuje wyprodukować jedynie 150 egzemplarzy tego modelu, co już na starcie czyni auto kolekcjonerskim rarytasem.

Mat. prasowe

Roadster, czyli zamknięta kabina

Roadster, z zamkniętą kabiną, jest nieco cięższy (995 kg), ale ma równie imponujące parametry. Przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy, a jego cena startowa to 64 995 funtów (w tym VAT). Dla miłośników ekskluzywności dostępne są również limitowane edycje: Luminary 1st Edition (50 sztuk) oraz Autograph Edition (100 sztuk).

Mat. prasowe

Brytyjskie rzemiosło i nowoczesna technologia

Wszystkie modele Longbow są projektowane, konstruowane i ręcznie składane w Wielkiej Brytanii. Firma korzysta z doświadczenia lokalnych dostawców komponentów wysokiej wydajności, w tym tych związanych z Formułą 1 i Formułą E. Dzięki temu Longbow ma dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które pozwalają na optymalizację wagi, osiągów i zasięgu – informuje marka.

Wizja założycieli, czyli powrót do korzeni

Założyciele Longbow – Daniel Davey, Jenny Keisu i Mark Tapscott – to weterani branży motoryzacyjnej i technologicznej. Ich doświadczenie w firmach takich jak Tesla, Lucid Motors czy BYD pozwoliło im stworzyć markę, która łączy tradycję z innowacją. Jak podkreślił Daniel Davey, CEO Longbow – w erze elektromobilności straciliśmy coś ważnego. – Współczesne sportowe auta często ważą ponad 1500 kg, a elektryczne nawet dwa razy tyle. Longbow powstał po to, by przywrócić lekkość i radość z jazdy – powiedział Davey.

Kolejny rozdział w historii brytyjskiej motoryzacji

Longbow, to nie tylko nowa marka, ale także kontynuacja bogatej tradycji brytyjskich lekkich sportowych aut. Jak powiedział Mark Tapscott, współzałożyciel firmy – Wielka Brytania to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie można ręcznie budować sportowe auta. Longbow to kolejny rozdział w tej historii, łączący najlepsze idee przeszłości z technologią przyszłości.

OW

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory