Nowa kategoria: Featherweight Electric Vehicle (FEV)
Longbow, firma z Wielkiej Brytanii, zaprezentowała właśnie Speedstera i Roadstera – dwa modele, które tworzą nową kategorię pojazdów: Featherweight Electric Vehicle (FEV) – Lekki pojazd elektryczny. Te sportowe auta, ważące mniej niż 995 kg, są hołdem dla tradycji lekkich, dynamicznych samochodów, takich jak Lotus Elise czy Jaguar E-Type. Dzięki nowatorskiemu podejściu do konstrukcji, Longbow udowadnia, że elektryczne auta mogą być nie tylko ekologiczne, ale także niezwykle lekkie i pełne emocji.
Filozofia Longbow
Motto firmy, „Celeritas Levitas” („szybkość lekkości”), oddaje ducha marki. Speedster i Roadster to połączenie piękna, precyzyjnego inżynieryjnego wykonania i ręcznego wykończenia. Oba modele opierają się na dedykowanej platformie z aluminiowym nadwoziem, które zapewnia minimalną wagę i maksymalną sztywność. Dzięki temu auta oferują nie tylko doskonałe osiągi, ale także wyjątkową zwrotność i balans – chwali się producent.
Speedster – otwarty dach i przyspieszenie
Speedster to model z otwartym dachem, który waży zaledwie 895 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,5 sekundy, a zasięg wynosi 275 mil (WLTP). Cena podstawowej wersji to 84 995 funtów (w tym VAT). Longbow planuje wyprodukować jedynie 150 egzemplarzy tego modelu, co już na starcie czyni auto kolekcjonerskim rarytasem.

Roadster, czyli zamknięta kabina
Roadster, z zamkniętą kabiną, jest nieco cięższy (995 kg), ale ma równie imponujące parametry. Przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy, a jego cena startowa to 64 995 funtów (w tym VAT). Dla miłośników ekskluzywności dostępne są również limitowane edycje: Luminary 1st Edition (50 sztuk) oraz Autograph Edition (100 sztuk).

Brytyjskie rzemiosło i nowoczesna technologia
Wszystkie modele Longbow są projektowane, konstruowane i ręcznie składane w Wielkiej Brytanii. Firma korzysta z doświadczenia lokalnych dostawców komponentów wysokiej wydajności, w tym tych związanych z Formułą 1 i Formułą E. Dzięki temu Longbow ma dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które pozwalają na optymalizację wagi, osiągów i zasięgu – informuje marka.
Wizja założycieli, czyli powrót do korzeni
Założyciele Longbow – Daniel Davey, Jenny Keisu i Mark Tapscott – to weterani branży motoryzacyjnej i technologicznej. Ich doświadczenie w firmach takich jak Tesla, Lucid Motors czy BYD pozwoliło im stworzyć markę, która łączy tradycję z innowacją. Jak podkreślił Daniel Davey, CEO Longbow – w erze elektromobilności straciliśmy coś ważnego. – Współczesne sportowe auta często ważą ponad 1500 kg, a elektryczne nawet dwa razy tyle. Longbow powstał po to, by przywrócić lekkość i radość z jazdy – powiedział Davey.
Kolejny rozdział w historii brytyjskiej motoryzacji
Longbow, to nie tylko nowa marka, ale także kontynuacja bogatej tradycji brytyjskich lekkich sportowych aut. Jak powiedział Mark Tapscott, współzałożyciel firmy – Wielka Brytania to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie można ręcznie budować sportowe auta. Longbow to kolejny rozdział w tej historii, łączący najlepsze idee przeszłości z technologią przyszłości.
OW