Home Pojazdy Autobusy Solaris Solaris dostarczy osiem e-busów do Opola

Bezemisyjna komunikacja w miastach

Solaris dostarczy osiem e-busów do Opola

Bezemisyjna komunikacja w miastach

Solaris dostarczy osiem e-busów do Opola

Od lewej: Waldemar Wlazło, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Zachodniego, Solaris Bus & Coach sp. z o.o., Andrzej Sienkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Krajowej, Solaris Bus & Coach sp. z o.o., Arkadiusz Wiśniewski, Prezydent Opola, Małgorzata Stelnicka, Zastępca Prezydenta Opola, Tadeusz Stadnicki, Prezes MZK sp. z o.o. w Opolu, Łukasz Wach, Członek Zarządu MZK sp. z o.o. w Opolu.
Fot. MZK Opole
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Producent z Wielkopolski podpisał umowę z Miejskim Zakładem Komunikacyjnym w Opolu. Zamówienie dotyczy ośmiu autobusów elektrycznych, w tym sześciu dwunasto- i dwóch osiemnastometrowych. Przedmiotem wygranego przetargu jest również dostawa i montaż urządzeń infrastruktury ładowania. Pierwsze dostawy do Opola zostały zaplanowane na połowę 2023 roku.

Miejski Zakład Komunikacyjny (MZK) w Opolu zdecydował o powierzeniu Solarisowi zamówienia na osiem autobusów elektrycznych. Sześć Urbino 12 electric i dwa Urbino 18 electric zostaną dostarczone wraz z infrastrukturą ładowania. (ładowarki plus pantograf). Pierwsze dostawy do Opola zostały zaplanowane na połowę 2023 roku.

Pantograf w ciągu dnia

Wybrane przez MZK w Opolu e-busy to nowoczesne, komfortowo wyposażone autobusy miejskie. Te w wersji dwunastometrowej pomieszczą około 75 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących, zaś osiemnastometrowe autobusy przegubowe – około 110 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących.

Autobusy wyposażone są w nowoczesne baterie High Energy i centralny napęd elektryczny W ciągu dnia, szybkie uzupełnianie magazynów energii będzie mogło się odbywać poprzez tzw. pantograf „odwrócony”. To urządzenie, które opuszcza się na dach autobusu z masztu ładowarki pantografowej. W nocy z kolei, na terenie zajezdni MZK, będzie odbywało się podstawowe ładowanie za pomocą standardowego złącza kablowego typu plug-in.

E-busy zaplanowane do Opola zostaną wyposażone m.in. w system prekondycjonowania termicznego podczas ładowania. Pozwoli to zwiększyć zasięg pojazdów po naładowaniu baterii, a także skrócić czas pomiędzy startem autobusu a osiągnięciem optymalnej dla przewożenia pasażerów temperatury wewnątrz. Dodatkowo, dzięki procesowi rekuperacji, możliwe będzie przekształcanie energii kinetycznej powstającej w czasie hamowania pojazdu na energię elektryczną.

Trzyletnia współpraca

Współpraca firmy Solaris Bus & Coach z Opolem została zawiązana w 2019 roku, wraz z pierwszym zamówieniem na 10 niskopodłogowych Urbino 12. Dwa lata później, w 2021 roku, wspólne działania zostały rozszerzone również w obszarze napędów zeroemisyjnych – miasto zamówiło wtedy 5 pierwszych autobusów elektrycznych, wraz z infrastrukturą ładowania. Po zrealizowaniu najnowszego zamówienia Opole będzie dysponowało flotą 13 bezemisyjnych e-busów.

Solaris Bus & Coach już od dziewiętnastu lat jest  liderem polskiego rynku autobusów miejskich. Firma dotychczas zrealizowała dostawy na łącznie ponad 7000 pojazdów, z czego 550 to już autobusy elektryczne.

Źródło: Solaris
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory