- Skoda z nową ofertą finansowania
- 750 zł brutto miesięcznie za model Elroq 50 z baterią o pojemności 52 kWh netto
- Wariantem Enyaq 60 z większą baterią można jeździć od niecałego tysiąca złotych miesięcznie
- Opłata wstępna? 37 tys. zł i roczny limit kilometrów do 10 tys.
Skoda Elroq
Elroq, to świeży model – szybko zyskuje popularność w Europie za sprawą łączenia niezłej funkcjonalności z korzystnymi cenami. Teraz oferty finansowania na to auto są jeszcze lepsze.
Skoda podkreśla niską ratę za wersję 50. W takiej odmianie model korzysta z baterii o pojemności 52 kWh netto, co przekłada się na realny zasięg rzędu 300–330 km w codziennych warunkach. Moc silnika to 170 KM, moment obrotowy wynosi 310 Nm, a napęd przekazywany jest na oś tylną.

Elroq obsługuje ładowanie prądem stałym z mocą do 125 kW, co pozwala uzupełnić energię od 10 do 80% w około pół godziny. To zestaw parametrów na poziomie najważniejszych konkurentów: jak Renault Mégane E-Tech czy Hyundai Kona Electric.
Najem, jak wakacje all
W nowej formule finansowania Elroq 50 dostępny jest w programie Najem All Inclusive, obejmującym serwis, ubezpieczenie oraz pełne wsparcie eksploatacyjne. Przy racie 750 zł brutto miesięcznie, limicie 10 000 km rocznie i opłacie wstępnej 36 900 zł, oferta trafia do kierowców, którzy chcą możliwie niskiego progu wejścia w elektromobilność. Dodatkowym bonusem jest możliwość uzyskania dopłat z programu NaszEauto, pokrywającymi wysokość wpłaty (póki w programie są jeszcze środki).
Enyaq 60 – większy zasięg, przestrzeń i moc
Enyaq jest dziś jednym z filarów gamy Skody. Model już od pierwszej generacji zdobył silną pozycję w Europie, a modernizacja przeprowadzona w 2024 roku utrzymała go w ścisłej czołówce sprzedaży BEV. W Europie Enyaq zajmuje obecnie 6. miejsce w rankingach rejestracji elektryków.
Wariant Enyaq 60 oferowany w jubileuszowej promocji wykorzystuje baterię 59 kWh netto, zapewniającą realny zasięg 350–380 km. Moc silnika wynosi 204 KM, osiąga 100 km/h w 8,1 s, a ładowanie DC ma moc 135 kW, co pozwala na szybkie uzupełnienie energii podczas dłuższej trasy. Auto jest zauważalnie większe od Elroqa: przestrzeń bagażowa oraz tylna kanapa plasują je w segmencie, w którym konkurują m.in. Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E i Hyundai Ioniq 5.
Nowe warunki finansowania przewidują ratę 999 zł netto miesięcznie, opłatę wstępną 36 900 zł i 3-letni okres leasingu.

Dopłaty topnieją
Program „NaszEauto”, wspierany przez NFOŚiGW, formalnie potrwa do końca kwietnia 2026 roku. Dane z końca października 2025 r. wskazują jednak, że wykorzystano już ponad połowę dostępnych środków (51%). Doświadczenia z poprzednich programów („Mój Elektryk”) pokazują, że pełna alokacja może wyczerpać się znacznie wcześniej. W praktyce oznacza to, że klienci zainteresowani Elroqiem lub Enyaqiem powinni składać wnioski bez zwłoki: zwłaszcza że oba modele mieszczą się w grupie najbardziej pożądanych pojazdów w programie.
Wzrost powyżej rynku
W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. Skoda dostarczyła 150 700 pojazdów zelektryfikowanych, z czego aż 118 600 to modele BEV: Elroq i Enyaq. Udział samochodów elektrycznych i plug-inów w europejskiej sprzedaży wzrósł do 24,1%, co oznacza ponad dwukrotny wzrost rok do roku.
W Polsce tempo rozwoju jest równie imponujące. Elroq, z liczbą 773 rejestracji, zajmuje 9. miejsce wśród wszystkich BEV. Łączny udział Škody w polskim rynku BEV wzrósł do 3,65%, co jest jednym z najszybszych wzrostów wśród marek masowych. Obecne oferty finansowania mogą ten wynik znacznie zwiększyć: zwłaszcza jeśli klienci „załapią się” jeszcze na dopłaty.
PMA

