Wiatr w plecy
– Rok 2024 będzie dla Porsche rokiem premier produktowych – bardziej niż jakikolwiek inny w naszej historii. Wprowadzimy na drogi wiele ekscytujących samochodów sportowych, które zachwycą naszych klientów na całym świecie. Dzięki temu dostaniemy wiatr w plecy na wiele lat – powiedział Oliver Blume, CEO Porsche.
Przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 40,5 mld euro w 2023 roku. Oznacza to wzrost o 7,7 procent (w poprzednim roku: 37,6 mld euro). Zysk operacyjny Grupy wzrósł o 7,6% do 7,3 mld euro (w poprzednim roku: 6,8 mld euro).
Cztery premiery
W 2023 r. dostawy do klientów wzrosły o 3,3 procent do 320 221 pojazdów. Wyniki w różnych regionach sprzedaży były jeszcze bardziej zrównoważone niż w poprzednim roku. Na tej stabilnej podstawie Porsche zamierza w tym roku wprowadzić na rynek nie mniej niż cztery nowe lub znacznie zmodyfikowane linie modelowe.
Trzecia generacja Panamery
Luksusowy sedan dostanie m.in. nowe zawieszenie Porsche Active Ride, które łączy znacznie wyższy poziom komfortu ze sportowymi właściwościami jezdnym.
Kolejna odsłona Taycana
Wiosną do sprzedaży trafi kolejna generacja w pełni elektrycznego samochodu sportowego Taycan. Nowa wersja ma większą moc, większy zasięg, szybciej przyspiesza i ładuje się w krótszym czasie przy większej stabilności. Taycan Turbo GT parę dni temu miał światową premierę.
Dzięki temu modelowi Porsche po raz pierwszy przenosi swoją tradycję GT do ery elektrycznej – z prędkością maksymalną 305 km/h, mocą do 815 kW (1108 KM) i czasem od 0 do 100 km/h wynoszącym 2,2 sekundy.
Macan z Lipska
W drugiej połowie roku do oferty dołączy druga generacja Porsche Macan w wersji całkowicie elektrycznej. Będzie on produkowany w Lipsku wraz z siostrzanym modelem ICE, który będzie nadal oferowany. Popyt ze strony klientów rozwija się bardzo pozytywnie od momentu otwarcia zamówień.
Modernizacja kultowej 911-stki
Na początek lata planowana jest modernizacja modelu 911, w tym także z wysokowydajnym napędem hybrydowym. – Po raz kolejny wdrażamy w seryjnie produkowanych modelach technologię, którą zaczerpnęliśmy ze świata sportów motorowych. Nasi klienci mogą spodziewać się kolejnych innowacji technologicznych w tym zakresie – dodał Oliver Blume.
Produkcyjna elastyczność
Dzięki szerokiej gamie opcji personalizacji, nowe modele stanowią podstawę dla Porsche do dalszego rozwoju strategii wzrostu wartości. Marka podkreśla, że stawia na połączenie trzech rodzajów układów napędowych: wydajnych silników spalinowych, hybryd plug-in i modeli całkowicie elektrycznych. Częścią tej strategii jest zachowanie jak największej elastyczności w produkcji różnych typów układów napędowych.
To nie koniec elektryków
W pełni elektryczny model 718 planowany jest na połowę dekady. Po nim pojawi się w pełni elektryczne Cayenne. Porsche planuje również rozszerzyć swoje portfolio produktów o całkowicie elektrycznego SUV-a, sportowo pozycjonowanego nad Cayenne. Ta całkowicie nowa koncepcja samochodu opiera się na platformie SSP Sport opracowanej przez Porsche. Model będzie budowany w Lipsku. Jego osiągi, zautomatyzowane funkcje jazdy i zupełnie nowe wnętrze mają na celu wykorzystanie nowego potencjału klientów – szczególnie w USA i Chinach.