„Sieciówki” inwestują w infrastrukturę. Biznes korzysta na ekologii

Elektromobilność to przyszłość

Stacje ładowania Kaufland oferują zarówno ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 50 kW, jak i prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW. Dzięki temu użytkownicy pojazdów elektrycznych mogą szybko i wygodnie doładować swoje samochody podczas codziennych zakupów. Michał Maciejczak, Dyrektor Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska, podkreśla, że elektromobilność to przyszłość. Rozwijając infrastrukturę, łączymy wygodę klienta z troską o środowisko – czytamy w komunikacie marki.

Również POLOmarket dołączył do grona sieci handlowych inwestujących w elektromobilność. Także na początku marca tego sieć uruchomiła pierwsze stacje ładowania pojazdów elektrycznych na parkingach przy swoich sklepach. W planach jest montaż kolejnych urządzeń do końca roku. W październiku 2023 roku POLOmarket podpisał porozumienie o współpracy w zakresie uruchomienia stacji ładowania pojazdów EV z ChargeEuropa. Współpraca ta obejmuje instalację stacji ładowania w blisko 1/3 wszystkich sklepów sieci. Anita Tołysz, członek zarządu POLOmarketu – cytowana przez media – deklaruje, że celem projektu było zapewnienie klientom uniwersalnego i niezawodnego miejsca ładowania. Grupa POLOmarket to największa polska sieć supermarketów, która w 1997 roku rozpoczynała działalność z 27 sklepami, a dziś posiada ponad 260 placówek w całej Polsce, z obrotem blisko 3 mld zł rocznie. Sklepy sieci odwiedza miesięcznie ponad 8 mln klientów, a firma zatrudnia blisko 4700 osób – chwali się sieć w informacjach prasowych.

Konkurencja nie pozostaje w tyle

Rozbudowała ładowarek na parkingach sieci sklepowych jest trwałym trendem. Tylko w ubiegłym roku portal elektromobilni.pl wielokrotnie pisał o kolejnych tego typu projektach.

Przykład? Od początku ubiegłego roku stacje ładowania aut elektrycznych, uruchamiane we współpracy z firmą Powerdot, funkcjonują przy 56 sklepach sieci Biedronka, a do końca 2024 roku pojawiły się w 600 lokalizacjach – podała Biedronka. Ogółem przy sklepach stoi 214 ładowarek, jednak spora część urządzeń jeszcze oczekuje na wydanie niezbędnych dokumentów i pozwoleń, w tym na audyt Urzędu Dozoru Technicznego. Każda stacja przy wybranych sklepach sieci Biedronka dysponuje mocą 120 kW.

"Sieciówki" inwestują w infrastrukturę. Biznes korzysta na ekologii - biedronka powerdot1
Stacja ładowanie pod Biedronką. Fot. MG

Co ciekawe, wspomniany wcześniej Powerdot, stworzył przy okazji własny pomysł na biznes. Zamiast ścigać się ze wszystkimi o budowanie stacji przy trasach, postanowił skupić się na mniejszych miejscowościach, gdzie jeszcze w ogóle nie zarejestrowano aut elektrycznych, albo są to dopiero pierwsze egzemplarze – pisaliśmy o tym w kwietniu ubiegłego roku.

Z kolei od 22 sierpnia 2024 roku na 22 parkingach ALDI kierowcy elektryków naładują swoje auta z nowo uruchomionych, publicznych ładowarek sieci GreenWay. W ramach długofalowej współpracy 284 placówki należące do sieci były wyposażane w punkty ładowania (do końca 2024 roku) – informował największy polski operator stacji ładowania.

W pierwszej fazie projektu na parkingach 22 sklepów ALDI  GreenWay uruchomił 22 ładowarki AC o mocy do 11 kW. To rozwiązanie przejściowe, bowiem docelowo, wraz z planowanym zwiększeniem mocy przyłączy, będą one wymieniane na szybsze urządzenia DC. Z ładowarek na parkingach ALDI mogą korzystać wszyscy kierowcy, nie tylko robiący zakupy.

W październik ubiegłego roku franczyzowa sieć sklepów Intermarché i Bricomarché w Polsce zdecydowała się na elektromobilne przyspieszenie i rozwój własnej sieci stacji ładowania. Partnerem technologicznym Grupy Muszkieterów została Elocity.

OW

REKLAMA