Home Rynek Polska „Sieciówki” inwestują w infrastrukturę. Biznes korzysta na ekologii

Hipermarkety pod napięciem

„Sieciówki” inwestują w infrastrukturę. Biznes korzysta na ekologii

Hipermarkety pod napięciem

„Sieciówki” inwestują w infrastrukturę. Biznes korzysta na ekologii

Sieciówki walczą o klientów. Tych elektromobilnych również
Fot. Mat. prasowe
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Kaufland, Biedronka, POLOmarket i inne sieci handlowe mocno inwestują w ładowarki dla samochodów elektrycznych. Przykłady?  Kaufland ma już prawie 100 stacji, Biedronka szykuje 600, a POLOmarket i ALDI nie pozostają w tyle. Dzięki temu klienci mogą naładować auto podczas zakupów, a sieci zyskują nowych klientów.

Elektromobilność to przyszłość

Stacje ładowania Kaufland oferują zarówno ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 50 kW, jak i prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW. Dzięki temu użytkownicy pojazdów elektrycznych mogą szybko i wygodnie doładować swoje samochody podczas codziennych zakupów. Michał Maciejczak, Dyrektor Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska, podkreśla, że elektromobilność to przyszłość. Rozwijając infrastrukturę, łączymy wygodę klienta z troską o środowisko – czytamy w komunikacie marki.

Również POLOmarket dołączył do grona sieci handlowych inwestujących w elektromobilność. Także na początku marca tego sieć uruchomiła pierwsze stacje ładowania pojazdów elektrycznych na parkingach przy swoich sklepach. W planach jest montaż kolejnych urządzeń do końca roku. W październiku 2023 roku POLOmarket podpisał porozumienie o współpracy w zakresie uruchomienia stacji ładowania pojazdów EV z ChargeEuropa. Współpraca ta obejmuje instalację stacji ładowania w blisko 1/3 wszystkich sklepów sieci. Anita Tołysz, członek zarządu POLOmarketu – cytowana przez media – deklaruje, że celem projektu było zapewnienie klientom uniwersalnego i niezawodnego miejsca ładowania. Grupa POLOmarket to największa polska sieć supermarketów, która w 1997 roku rozpoczynała działalność z 27 sklepami, a dziś posiada ponad 260 placówek w całej Polsce, z obrotem blisko 3 mld zł rocznie. Sklepy sieci odwiedza miesięcznie ponad 8 mln klientów, a firma zatrudnia blisko 4700 osób – chwali się sieć w informacjach prasowych.

Konkurencja nie pozostaje w tyle

Rozbudowała ładowarek na parkingach sieci sklepowych jest trwałym trendem. Tylko w ubiegłym roku portal elektromobilni.pl wielokrotnie pisał o kolejnych tego typu projektach.

Przykład? Od początku ubiegłego roku stacje ładowania aut elektrycznych, uruchamiane we współpracy z firmą Powerdot, funkcjonują przy 56 sklepach sieci Biedronka, a do końca 2024 roku pojawiły się w 600 lokalizacjach – podała Biedronka. Ogółem przy sklepach stoi 214 ładowarek, jednak spora część urządzeń jeszcze oczekuje na wydanie niezbędnych dokumentów i pozwoleń, w tym na audyt Urzędu Dozoru Technicznego. Każda stacja przy wybranych sklepach sieci Biedronka dysponuje mocą 120 kW.

Stacja ładowanie pod Biedronką. Fot. MG

Co ciekawe, wspomniany wcześniej Powerdot, stworzył przy okazji własny pomysł na biznes. Zamiast ścigać się ze wszystkimi o budowanie stacji przy trasach, postanowił skupić się na mniejszych miejscowościach, gdzie jeszcze w ogóle nie zarejestrowano aut elektrycznych, albo są to dopiero pierwsze egzemplarze – pisaliśmy o tym w kwietniu ubiegłego roku.

Z kolei od 22 sierpnia 2024 roku na 22 parkingach ALDI kierowcy elektryków naładują swoje auta z nowo uruchomionych, publicznych ładowarek sieci GreenWay. W ramach długofalowej współpracy 284 placówki należące do sieci były wyposażane w punkty ładowania (do końca 2024 roku) – informował największy polski operator stacji ładowania.

W pierwszej fazie projektu na parkingach 22 sklepów ALDI  GreenWay uruchomił 22 ładowarki AC o mocy do 11 kW. To rozwiązanie przejściowe, bowiem docelowo, wraz z planowanym zwiększeniem mocy przyłączy, będą one wymieniane na szybsze urządzenia DC. Z ładowarek na parkingach ALDI mogą korzystać wszyscy kierowcy, nie tylko robiący zakupy.

W październik ubiegłego roku franczyzowa sieć sklepów Intermarché i Bricomarché w Polsce zdecydowała się na elektromobilne przyspieszenie i rozwój własnej sieci stacji ładowania. Partnerem technologicznym Grupy Muszkieterów została Elocity.

OW

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory