SAIC jest aktywny poza Chinami z marką samochodów osobowych MG Motor i marką pojazdów użytkowych Maxus. Według danych Reutersa, MG Motor stanowi obecnie około 70 procent wszystkich pojazdów sprzedawanych przez SAIC poza Chinami. SAIC podał, że w pierwszym kwartale 2023 roku sprzedał za granicą 530 000 pojazdów, co oznacza wzrost o 40 procent rok do roku. Natomiast sprzedaż pojazdów MG w Europie wzrosła ponad dwukrotnie do 115 000 sztuk w pierwszej połowie roku.
Od kilku lat MG rozwija swoją ofertę pojazdy w Europie. Jednak auta wciąż produkuje w Chinach. Najnowszym przykładem jest elektryczny roadster MG Cyberster, który marka zaprezentowała na targach Auto Shanghai w tym roku i ma zostać wprowadzony na rynek w Europie Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii latem 2024 r. Modele MG4 i MG5 są już tam dostępne. Podobnie jak MG ZS EV.
Wobec ostatnich ustaleń Parlamentu Europejskiego, które zapowiadają zaostrzenie zasad funkcjonowania producentów elektryków na naszym kontynencie, chińskie firmy starają się przenosić swoją produkcję do Europy. Przed kilkoma dniami pojawiła się informacja o planowanej inwestycji giganta bateryjnego CATL, teraz na podobny krok decyduje się SAIC.
Jak donosi Reuters SAIC szacuje, że jego sprzedaż zagraniczna może przekroczyć 1,2 miliona sztuk w 2023 roku. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych 18 miesięcy na całym świecie pojawi się ponad dziesięć nowych modeli pod marką MG. Grupa posiada już zakłady produkcyjne poza Chinami w Tajlandii, Indonezji i Indiach.
Według danych China Passenger Car Association SAIC był największym eksporterem wśród wszystkich chińskich producentów samochodów w ciągu pierwszych pięciu miesięcy. Dane pokazały, że Wielka Brytania, Meksyk, Australia i Indie były jednymi z największych rynków zagranicznych.