Technologia

RV Tech przetestuje oprogramowanie dla VW i Riviana. ID.EVERY1 na rynku za dwa lata

Model seryjny ID.EVERY1 ma zostać wprowadzony na rynek w 2027 r. jako pierwszy pojazd Grupy wyposażony w architekturę SDV
Źródło zdjęcia: Volkswagen

Joint venture „Rivian and Volkswagen Group Technologies” (RV Tech) prowadzi intensywne prace nad zaawansowaną architekturą strefową dla przyszłych pojazdów definiowanych oprogramowaniem (SDV). Obecnie RV Tech przygotowuje modele referencyjne marek Volkswagen, Scout i Audi, wyposażone w architekturę SDV, do testów zimowych planowanych na I kwartał 2026 r. Za dwa lata na rynku pojawi się pierwszy budżetowy model ID.EVERY1 wyposażony w nową technologię – zapowiada  niemiecki producent.

  • Spółka joint venture Volkswagena i Riviana RV Tech – prowadzi prace nad zaawansowaną strefową architekturą i oprogramowaniem dla przyszłych modeli firm m.in. ID.EVERY1 i R2
  • Testy zimowe pojazdów marek Volkswagen, Audi i Scout mają rozpocząć się w I kwartale 2026 roku.
  • Grupa Volkswagen wdroży architekturę SDV w pojazdach elektrycznych opartych na przyszłej platformie SSP
  • ID.EVERY1 z nowym oprogramowaniem pojawi się w sprzedaży w roku 2027

RV Tech przetestuje technologie

Joint venture szybko rozwija architekturę przyszłych pojazdów definiowanych oprogramowaniem. Każdy krok w kierunku realizacji naszych ambitnych celów wykonujemy z determinacją i jasnym celem – powiedział Oliver Blume, CEO Grupy Volkswagen.

Założone w listopadzie 2024 r. joint venture rozwija nowoczesną strefową architekturę elektroniczną oraz funkcjonalne oprogramowanie, określane mianem architektury Software-Defined Vehicle (SDV), dla Grupy Volkswagen oraz Rivian, z naciskiem na rynki półkuli zachodniej.

W architekturze SDV zaawansowane modularne komputery centralne kontrolują wszystkie komponenty pojazdu. Klienci mogą korzystać z rozbudowanych funkcji jazdy zautomatyzowanej oraz systemów infotainment, które są stale aktualizowane metodą over-the-air, bez konieczności wizyt w serwisie. Dzięki temu pojazdy zawsze pozostają aktualne, a doświadczenie jazdy stale się poprawia.

Technologiczne cele

Grupa Volkswagen wdroży architekturę SDV w pojazdach elektrycznych opartych na przyszłej platformie SSP. Celem firmy jest oferowanie wiodącej technologii w różnych segmentach, przedziałach cenowych i na międzynarodowych rynkach. Oczekuje się, że platforma SSP obsłuży wolumen produkcji na poziomie nawet 30 milionów pojazdów w całej Grupie.

Nasze joint venture z Rivian pokazuje, jak w Grupie Volkswagen rozumiemy i realizujemy postęp: błyskawicznie, precyzyjnie i z silnym skupieniem na klientów. Joint venture w szybkim tempie rozwija architekturę dla przyszłych pojazdów definiowanych oprogramowaniem. Każdy krok w kierunku osiągnięcia naszych ambitnych celów realizowany jest z determinacją i pełną koncentracją. W zaledwie dwanaście miesięcy powstała podstawa technologiczna, która umożliwi stworzenie nowego, cyfrowego doświadczenia jazdy w przystępnych cenach – podkreślił Oliver Blume.

Premiera R2 w 2026 roku

 – Jesteśmy także ogromnie podekscytowani premierą modelu R2 w pierwszej połowie przyszłego roku, który zaprezentuje postępy, jakie osiągnęło joint venture – powiedział RJ Scaringe założyciel i CEO Rivian. Producent wykorzysta technologie stworzone w ramach joint venture również w modelach, R3 i R3X.

Walidacja w zimowych warunkach

Na początku 2026 r. RV Tech planuje wysłać pojazdy marek Volkswagen, Scout i Audi na pierwszą fazę testów zimowych, aby zweryfikować funkcjonowanie SDV w warunkach niskich temperatur. Specyfikacje sprzętu oraz architektury elektronicznej dla tych samochodów zostały zdefiniowane na wiosnę 2025 r. Celem jest walidacja działania strefowej architektury SDV w wymagających warunkach klimatycznych.

ID.EVERY1 z architekturą SDV

Wśród tych pojazdów znajduje się Volkswagen ID.EVERY1. Od lata 2025 r. prace nad prototypami inżynieryjnymi trwają w lokalizacjach RV Tech w Palo Alto oraz Irvine. Model seryjny ma zostać wprowadzony na rynek w 2027 r. jako pierwszy pojazd Grupy wyposażony w architekturę SDV, oferującą technologie cyfrowe w segmencie budżetowych samochodów elektrycznych – podkreśla niemiecki producent w komunikacie.

PM

REKLAMA