Home Pojazdy Transport ciężki Ruszyła linia montażowa baterii do elektrycznych ciężarówek

Inwestycje Scania

Ruszyła linia montażowa baterii do elektrycznych ciężarówek

Inwestycje Scania

Ruszyła linia montażowa baterii do elektrycznych ciężarówek

Przy montażu baterii zatrudnionych będzie 550 pracowników Scania
Fot. Scania Polska
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Linia montażowa baterii została uruchomiona w szwedzkiej siedzibie Scania w Södertälje. Otwarcie linii o wartości 1,5 mld SEK, umożliwia seryjną produkcję elektrycznych pojazdów ciężarowych klasy premium – poinformował producent ciężarówek. W 2030 roku pojazdy elektryczne będą stanowić 50 proc. sprzedaży firmy.

W Scania postawiliśmy sobie za cel przewodzenie zmianie w kierunku przejścia na zrównoważony system transportowy. Uruchomienie linii montażowej baterii zapewnia nam jeden z kluczowych czynników umożliwiających przyspieszenie elektryfikacji – powiedział Christian Levin, prezes i dyrektor generalny Scania i Grupy TRATON.

Montaż najbardziej wydajnych ogniw

Zgodnie z planami Scania, w 2030 roku pojazdy elektryczne będą stanowić 50 proc. sprzedaży firmy. W nieco dalszej przyszłości – możliwa jest elektryfikacja całego transportu.

Zelektryfikowane rozwiązania to największa transformacja w historii transportu. W 2023 r. proces ten faktycznie nabiera rozpędu, czego przykładem jest choćby inwestycja w nową linię montażową baterii o wartości 1,5 mld SEK – dodałLevin.

W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie. Odznacza się ono ponadprzeciętną wydajnością i wyjątkowo niskim śladem węglowym. Ogniwa produkowane są w fabryce Northvolt ETT w północnej Szwecji, natomiast od 5 września będą montowane w pakiety w nowym zakładzie o powierzchni 18 tys. mkw. w Södertälje. Pozwoli to na rozpoczęcie seryjnej produkcji elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania klasy premium przeznaczonych do transportu regionalnego.

Wielkoskalowa produkcja pojazdów elektrycznych

Ulokowanie zakładu montażowego w sąsiedztwie linii podwozi w Södertälje, którą latem tego roku przeprojektowano pod kątem seryjnej produkcji pojazdów elektrycznych, pozwoliło na stworzenie warunków do szybkiego i wydajnego przepływu produkcji. Przy montażu baterii zatrudnionych będzie 550 pracowników Scania, a cały proces jest wysoce zautomatyzowany – od przyjęcia towaru przez produkcję po dostawę.

Status premium oznacza, że dostarczamy rozwiązania, które są zarówno najwyższej jakości, jak i przyjazne dla środowiska. Ogniwo montowane obecnie w moduły i pakiety jest tego doskonałym przykładem – może zasilać pojazdy przez 1,5 mln km, co odpowiada okresowi ich eksploatacji. Możliwość przewodzenia zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego wspólnie z naszymi partnerami i klientami, to ogromny przywilej – podkreślił Marcus Holm, dyrektor ds. produkcji i logistyki w Scania.

Źródło: Scania Polska
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory