Home Pojazdy Mikromobilność Rocks e-XTREME od Opla, My Ami Buggy od Citroëna

Innowacyjna elektromobilność

Rocks e-XTREME od Opla, My Ami Buggy od Citroëna

Innowacyjna elektromobilność

Rocks e-XTREME od Opla, My Ami Buggy od Citroëna

Małe elektryczne pojazdy doskone popularyzują elektromobilność. Szkoda, że nie w Polsce
Fot. Opel
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Koncerny motoryzacyjne rozwijają innowacyjną elektromobilność i od czasu do czasu prezentują ciekawostki z mikro segmentu. Tak postąpił również Opel, który przedstawił ostatnio model Rocks e-XTREME – pojazd typu one-off bazujący na produkcyjnym Rocks Electric, który można prowadzić od 15 roku życia. Z kolei Citroen (obie marki wchodzą w skład Grupy Stellantis) pochwalił się, że 800 sztuk My Ami Buggy Citroëna przeznaczonych do sprzedaży internetowej zostało wyprzedanych w sieci w zaledwie 10 godzin. Niestety ani Rocks Electric, ani My Ami Buggy nie pojawią się na polskim rynku.

Radość z jazdy

 – Rocks e-XTREME pokazuje, że nawet małe auto elektryczne może sprawiać wiele frajdy i być po prostu fajne. Jego możliwości terenowe zwiększają poczucie wolności w dotarciu do dowolnego celu. A jego bardziej sportowy charakter obiecuje większą radość z jazdy, aby udowodnić, że mobilność elektryczna to coś więcej niż tylko zdroworozsądkowe rozwiązanie – powiedział Lukas Wenzhöfer, student wzornictwa przemysłowego odpowiedzialny za projekt.

Jak ciepłe bułeczki

Proces internetowej sprzedaży My Ami Buggy Citroena objął 8 krajów: Francji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu i Grecji. Jak podaje producent np. Belgowie kupili 65 pojazdów, a Francuzi potrzebowali dwóch godzin do zakupu 430 pojazdów. Najszybszym klientem okazał się Hiszpan, któremu zakup Ami w sieci zajął 1 minutę i 10 sekund. Cena autka elektrycznego waha się od 7 790 euro do 10 450 euro (ok. 45 tys. zł), od Ami do My Ami Buggy do My Ami Cargo. Dostawa małych elektryków rozpocznie się na początku września. Pozostałe 200 z 1000 sztuk dostępnych w 2023 roku będzie sprzedawanych w punktach sprzedaży detalicznej latem w Turcji, Maroku oraz we francuskich departamentach i terytoriach zamorskich.

Niestety ani Opel, ani Citroen nie są zainteresowani wprowadzeniem na nasz rynek swoich elektrycznych ciekawostek, a szkoda.

Źródło: Opel/Citroen
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory