Raport zwraca również uwagę na rekordowy progres, które osiągnęły Niemcy, Stany Zjednoczone, Holandia i Norwegia (liderem są wciąż Chiny). Imponujące są jednak także postępy poczynione przez kilka krajów Bliskiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Wyróżniają się Malezja i Indonezja, które uzyskały imponujące wzrosty zyskując klikacie punktów w rankingu. Jeszcze większy progres zanotowała Arabia Saudyjska, która wcześniej zajmowała ostatnie miejsce w rankingu. Te wzrosty przyczyniły się do zwiększenia średniego wyniku wszystkich analizowanych krajów, co wskazuje na kwitnący i rozwijający się globalny rynek ładowania pojazdów elektrycznych.
Siłą napędową tych zmian są ostatnie wydarzenia na rynku pojazdów elektrycznych. Godnym uwagi czynnikiem jest konkurencyjność cenowa, która pojawiła się, szczególnie w modelach EV z niższego segmentu cenowego. Podczas gdy modele EV z wyższego segmentu cenowego zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem, opcje w niższym przedziale cenowym były ograniczone. Jednak producenci (OEM) wyraźnie przyspieszyli transformację. Tesla obniża ceny swoich istniejących modeli i rozważa produkcję „taniego modelu dla każdego”. Podobnie BYD ma wprowadzić swój podstawowy model Seagull w przystępnej cenie w Chinach, podczas gdy Volkswagen szykuje niedrogi model na rynek europejski.
Co więcej, postępy na samym rynku ładowania znacząco wpłynęły na branżę pojazdów elektrycznych. Decyzja Tesli o otwarciu swojej renomowanej sieci superładowarek dla wszystkich pojazdów elektrycznych w większej liczbie krajów przyniosła pozytywną zmianę. Dodatkowo znaczna inwestycja Kalifornii w wysokości 2,9 miliarda USD w rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania wskazuje na zaangażowanie we wspieranie solidnego ekosystemu ładowania pojazdów elektrycznych.
Coraz częściej tworzone są strategiczne partnerstwa wspierające rozwój sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Współpraca Hertza z gigantem energetycznym BP w celu stworzenia sieci ładowania pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych zaspokoi rosnącą flotę pojazdów elektrycznych firmy wynajmującej. Podobnie General Motors (GM) wchodzi na rynek z kompleksowymi usługami ładowania za pośrednictwem swojej spółki zależnej GM Energy.
Stany Zjednoczone również odnotowują znaczne postępy w swoich wysiłkach na rzecz elektryfikacji, wspierane przez szereg nowych przepisów i inwestycji. Ustawa o redukcji inflacji (IRA), program National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) oraz ustawa CHIPS and Science Act mają stymulować sprzedaż pojazdów elektrycznych, ulepszać infrastrukturę ładowania i zwiększać wydajność półprzewodników.
Podsumowując, globalny rynek ładowania pojazdów elektrycznych kwitnie. Zwiększona konkurencja i strategiczne inicjatywy różnych interesariuszy torują drogę do zrównoważonej i zelektryfikowanej przyszłości.