Taycan rozorał tor
Rekordowe driftowanie z instruktorem Porsche Experience Jens Richterem za kierownicą rozpoczęło się po południu 14 stycznia 2025 roku w trudnych warunkach zewnętrznych. – Pod ekstremalnym ciągłym obciążeniem drifującego Taycana, tor lodowy pogorszył się szybciej niż oczekiwano. Dlatego musieliśmy przerwać pierwszą próbę po około 11 kilometrach– powiedział Jens Richter.
Na krótszych kolcach
W drugiej próbie zespół przeszedł na krótsze kolce i wykorzystał fakt, że temperatury lodu spadły ponownie, gdy zapadła ciemność. Ta próba zakończyła się sukcesem. Taycan GTS w kontrolowanym dryfie przejechał łącznie 17,503, czyli 132 okrążenia. Dzięki tej odległości ustanowił rekord świata dla najdłuższego nieprzerwanego drifu samochodu, czyli znacznie przekroczył poprzedni rekord, czyli 14,809 km. – Fakt, że Taycan GTS można tak dobrze kontrolować nawet w ekstremalnych warunkach, mówi o doskonałej podwoziu i zrównoważonej wydajności– podkreślił Richter.
![](https://elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2025/01/thumbnail-1024x577.jpg)
Pod nadzorem oficjalnego sędziego z Guinness World Records, próba odbyła się na torze lodowym w Porsche Arctic Center w Levi w Finlandii, około 150 kilometrów na północ od koła podbiegunowego. Zespół Porsche Experience stworzył koło driftowe o średnicy 59 metrów. Dostępne, komercyjnie opony Michelin z jednomilimetrowymi kolcami zostały zamontowane na obu osiach Taycan GTS w celu udanej próby rekordu.
![](https://elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2025/01/thumbnail-1-1024x576.jpg)
Pojazd został wyposażony w profesjonalne urządzenie pomiarowe GPS do precyzyjnego pomiaru trasy. Dokumentuje to nie tylko przebyty dystans, ale także rejestruje działania kierowcy, takie jak ruchy kierownicy, akcelerator i hamowanie oraz siły G działające na pojeździe.