Rekordzistą, podobnie zresztą jak i na innych rynkach (m. in. w Norwegii) jest Tesla, która w ciągu trzech pierwszych miesięcy sprzedała u na 1 046 samochodów. Wynik robi wrażenie zważywszy na to, że w całym roku 2022 amerykański koncern zamknął sprzedaż w Polsce wynikiem 1 226 egzemplarzy
W samym tylko marcu do klientów trafiło aż 418 sztuk Tesli model 3 i 315 sztuk pozostałych aut, głównie Tesli modelu Y, wynika z danych zgromadzonych przez IBRM Samar. Tym samym w marcu model 3 zaklasyfikował się jako drugie najpopularniejsze auto marki premium, przegrał tylko z Volvo XC60, które w trzecim miesiącu roku znalazło 723 nabywców.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wszystkie marki premium sprzedały przez pierwsze trzy miesiące roku w sumie 25 902 auta (lider: Audi, 6 046 egzemplarzy). Tesla odpowiadała więc za 4% rynku premium. To jedna z trzech marek w TOP10, która nie ma samochodu w cenie poniżej 200 000 złotych.