Dane zebrane przez ACEA za luty 2025 r., pokazują, że od początku roku liczba rejestracji nowych samochodów w UE spadła o 3% w porównaniu do tego samego okresu (styczeń-luty) w 2024 r. Główne rynki tej części świata odnotowały spadki: to Włochy (-6%), Niemcy (-4,6%) i Francja (-3,3%). w Hiszpanii rynek wzrósł o 8,4%.
W samym lutym 2025 r. spadek rok do roku wyniósł 3,4%, przy czym rynek niemiecki odnotował największy (o 6,4%), a za nim uplasowały się Włochy (-6,2%).
Rejestracje a źródło zasilania
Od początku roku do lutego 2025 r. pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami (BEV) miały 15,2% całkowitego udziału w rynku UE. To oznacza wzrost w stosunku do (relatywnie niskiego) poziomu wynoszącego 11,5% w porównywalnym okresie od stycznia do lutego 2024 r. Pojazdy hybrydowe (HEV, PHEV oraz MHEV) zanotowały gwałtowny wzrost, zdobywając 35,2% rynku i pozostając najczęstszym wyborem wśród konsumentów w UE. Tymczasem łączny udział w rynku samochodów benzynowych i wysokoprężnych spadł do 38,8%, w porównaniu z 48,5% w tym samym okresie 2024 r.
Sprzedaż samochodów elektrycznych
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2025 r. sprzedaż nowych samochodów elektrycznych (BEV) wzrosła o 28,4%, do 255 489 sztuk, co stanowi 15,2% całkowitego udziału w rynku UE.
W kwestii sprzedaży modeli BEV: trzy z czterech największych rynków w UE, na które przypada 64% wszystkich rejestracji samochodów elektrycznych, odnotowało dwucyfrowe wzrosty: to Niemcy (+41%), Belgia (+38%) i Niderlandy (+25%). Z kolei Francja zanotowała niewielki spadek – o 1,3%.
Jeśli chodzi o auta hybrydowe w UE: rejestracje wzrosły o 18,7%, co wynika ze znacznego skoku na czterech największych rynkach: Francja (+51,4%), Hiszpania (+31,5%), Włochy (+10,4%) i Niemcy (+9,8%). Efekt to 594 059 zarejestrowanych sztuk w pierwszych dwóch miesiącach 2025 r., co oznacza 35,2% udziału w rynku UE.
Hybrydy plug-in ze spadkiem
Co ciekawe, rejestracje samochodów typu plug-in-hybrid spadły o 5% w okresie styczeń-luty 2025 r., odpowiadając łącznie za 124 947 aut. Spadek ten był spowodowany głównie znacznymi redukcjami na kluczowych rynkach, takich jak Belgia (-65,3%) i Francja (-49,3%). W rezultacie samochody elektryczne typu plug-in-hybrid stanowią obecnie 7,4% całkowitej liczby rejestracji samochodów w UE. Co więcej, zmiana rok do roku w lutym 2025 r. wykazała wzrost o 23,7% w przypadku samochodów elektrycznych zasilanych akumulatorowo i 19% w przypadku samochodów hybrydowych HEV, podczas gdy samochody plug-in odnotowały niewielki spadek o 1,4%.
W Polsce sprzedaż aut elektrycznych w lutym 2025 r. wyniosła 1675 sztuk. To stanowi wzrost o 22,3% w stosunku do lutego 2024 r. Jeśli chodzi o okres od stycznia do lutego 2025 r., wynik to 2796 aut, czyli o 12,5% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.
Rejestracje aut elektrycznych (BEV)
Luty 2024 | Luty 2025 | Wzrost w % | |
UE | 106 166 | 131 275 | 23,7% |
Polska | 1370 | 1675 | 22,3% |
Styczeń-luty 2024 | Styczeń-luty 2025 | Wzrost w % | |
UE | 198 936 | 255 489 | 26,4% |
Polska | 2486 | 2796 | 12,5% |
Rejestracje w styczniu i lutym 2025 r. w Europie wg. typu zasilania

Najpopularniejsze koncerny w Europie (wszystkie rodzaje zasilania|)
Nazwa koncernu | Udział w rynku w lutym 2024 | Udział w rynku w lutym 2025 | Sprzedaż w lutym 2024 | Sprzedaż w lutym 2025 | Zmiana w % |
Volkswagen Group | 25% | 27% | 221 379 | 232 169 | 4,9% |
Stellantis | 19,5% | 16,9% | 172 514 | 144 205 | -16,4% |
Renault Group | 10,4% | 12% | 91 683 | 102 068 | 11,3% |
Toyota Group | 7,9% | 7,7% | 69 528 | 65 688 | -5,5% |
Hyundai Group | 7,9% | 7,4% | 69 397 | 62 899 | -9,4% |
PM