Dopasowanie do pasażera
Jak podkreśla przewoźnik, nowy branding, jest odpowiedzią na potrzeby pasażerów – marka wychodzi poza klasyczną ofertę kojarzoną z wygodą i bezpieczeństwem i łączy nową usługę i użytkownika w jej ścisłym centrum, z odmienioną aplikacją, która dopełnia zmianę, lepiej dopasowując się do indywidualnego „ja” pasażera.
W ramach strategii długofalowej, iTaxi zobowiązuje się do zaopatrzenia 80% swojej floty w samochody elektryczne do 2030 roku. Ponadto, w roku bieżącym flota już w 10-ciu procentach ma składać się z elektryków. Na ulice Warszawy wyjechały już Tesle Model Y, brandowane nowymi elementami komunikacji wizualnej marki. Do końca roku co piąty kurs realizowany będzie autem elektrycznym – zapowiada firma.
– W nowej odsłonie iTaxi bardziej skupi się na klientach i ich indywidualnych potrzebach – rebranding pozwolił nam nie tylko odświeżyć warstwę wizualną, ale także otworzyć się na nowe podejście, nowoczesne i lifestylowe. Chcemy, żeby klienci mieli poczucie korzystania z usługi, która dopasowuje się – ceni to, co istotne dla użytkownika. iTaxi to marka „o ludziach i dla ludzi”, a rebranding i kampania „Z Nami do Celu” są świetną reprezentacją tego, co chcemy przekazać w nowej odsłonie – powiedział Kamil Bąkowski, Chief Marketing Officer iTaxi
Krok ku elektryfikacji
Wprowadzenie Tesli jako kluczowego elementu floty iTaxi jest strategicznym krokiem w kierunku dalszej elektryfikacji. Pojazdy elektryczne doskonale odpowiadają na potrzeby branży taksówkarskiej, wspierając ekologiczne i zrównoważone podejście do transportu. iTaxi zapowiedziało także, że współpracuje z wybranymi partnerami w zakresie ładowania samochodów, co ma na celu ułatwienie szybkiej integracji elektryków z oferowaniem przejazdów na terenie miasta.
– Elektryfikacja floty jest z naszej perspektywy bardzo naturalnym i potrzebnym kierunkiem, który zapewnia komfort na wielu płaszczyznach – z jednej strony to większy komfort dla nas w zakresie działań prośrodowiskowych, z uwagi na zmniejszenie emisyjności. Z drugiej także dla klientów ceniących sobie dbałość o planetę i sprawdzoną jakość. Wybór aut nie jest przecież przypadkowy – bierzemy przykład z doświadczenia światowych benchmarków w zakresie elektryfikacji – Norwegii, Danii, Holandii czy Szwecji, gdzie Tesle są nie tylko najpopularniejszymi markami elektryków, ale i świetnie sprawdzają się w roli taksówek już od lat – podkreśliła Renata Bardecka, CEO iTaxi.
Punkty odniesienia są
Benchmarki z innych rynków pokazują, że elektryfikacja jest nie tylko możliwa, ale i skuteczna. Tesla jest numerem jeden w top 10 sprzedaży aut w Norwegii i Danii. Norwegia, będąca liderem w dążeniu do elektryfikacji gospodarki, pokazuje, że przy odpowiednio motywującym podejściu przejście na elektryki może być bezproblemowe i szybkie.
W Danii, odsetek samochodów elektrycznych wśród nowych pojazdów osiągnął 32%. Niderlandy planują, że od 2025 roku wszystkie nowe taksówki i samochody w wypożyczalniach będą zeroemisyjne, z pełnym wdrożeniem regulacji do 2030 roku. Warszawscy użytkownicy zamówią przejazd Teslą w nowej, odświeżonej i bardziej intuicyjnej aplikacji iTaxi, której zmiana również jest częścią rebrandingu. Nowe elektryki na stołecznych ulicach wyróżniają się szczególnym – perłowo-niebieskim kolorem, symbolizującym czyste powietrze i cytrynowo-żółtym sygnetem, który jest nowym znakiem graficznym marki.