Sukces w Korei
Kia Ray EV okazał się prawdziwym hitem na rynku południowokoreańskim. Od ubiegłorocznej premiery, model ten cieszy się ogromną popularnością, wyprzedzając nawet bardziej prestiżowe elektryki tej samej marki, takie jak EV6 i EV3. Co więcej, Ray EV uplasował się na trzecim miejscu wśród najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Korei, ustępując jedynie Tesli Model Y i Hyundaiowi IONIQ 5.
Co nowego w modelu 2025?
Nowa wersja Kia Ray EV 2025 oferuje jeszcze bogatsze wyposażenie. Wszystkie wersje posiadają teraz pakiety Drive Wise II i Style, które obejmują szereg systemów bezpieczeństwa i udogodnień, takich jak ostrzeżenie o wtargnięciu pieszych na jezdnię czy reflektory projekcyjne.
Kia Ray EV z roku modelowego 2025 dostępny jest w kilku wersjach różniących się liczbą miejsc i poziomem wyposażenia. Cennik zaczyna się już od 20 500 dolarów (80 770 zł), lecz dzięki rządowym dotacjom do zakupu cena może być jeszcze niższa, sięgając nawet 15 000 dolarów (59 100 zł).
Samochód wyposażony jest w akumulator trakcyjny o pojemności 35,2 kWh, co zapewnia zasięg do 205 kilometrów w cyklu mieszanym i do 233 kilometrów w mieście.
Najtańsze elektryki na polskim rynku – przegląd ofert
Dla porównania rynek tanich samochodów elektrycznych w Polsce także ma coś do zaoferowania. Dla osób poszukujących ekonomicznego rozwiązania producenci mają kilka interesujących propozycji:
Dacia Spring zdecydowanie przewodzi w kategorii najtańszych elektryków. Model z segmentu A dostępny już od 76 900 zł. Oferuje przystępną cenę w połączeniu ze stosunkowo dużym zasięgiem wynoszącym nawet 228 km. Mała Dacia ma napęd elektryczny o mocy 45 bądź 64 KM (w zależności od wersji). Pojemność akumulatora trakcyjnego to 26,8 kWh netto.
Citroena e-C3 to również auto miejskie, które zadebiutowało w październiku ubiegłego roku. Francuski elektryk posiada silnik o mocy 113 KM, a za sprawą akumulatora 44 kWh może przejechać na jednym ładowaniu do 300 km w cyklu mieszanym. Za 110 650 zł otrzymamy auto wyposażone w m.in. 16-calowe felgi PYRITE, zawieszenie Citroen Advanced Comfort, klimatyzację, reflektory i światła dzienne LED oraz wyświetlacz Citroen Head up.
125 200 zł trzeba z kolei przygotować na elektryczne MG4, które zadebiutowało na polskim rynku pod koniec zeszłego roku. Auto w podstawowej wersji Standard napędza 170-konny silnik. Bateria o pojemności 51 kWh zapewnia do 350 km zasięgu. Bazowa specyfikacja MG4 ma m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, tempomat adaptacyjny, automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, światła LED, 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz multimedia z 10,25-calowym ekranem dotykowym.
OW