Programy lojalnościowe stacji benzynowych cieszą się od lat dużym powodzeniem. Skoro kierowcy pojazdów spalinowych i tak muszą tankować auta, przy okazji warto pokazać kasjerowi kartę i zdobyć punkty. Gdy uzbiera się ich sporo, można wymienić je na nagrody. Niektórzy korzystają ze zgromadzonej „waluty” w miarę regularnie, kupując za to np. kawę czy hot dogi. Inni zbierają przez długie miesiące lub lata, później kupując coś dużego.
Jednym z wiodących programów jest Orlen Vitay
Dotychczas punkty zbierało się przede wszystkim za tankowanie aut. Teraz można zrobić to także za ładowanie na ładowarkach sieci. „Doskonała wiadomość – teraz otrzymasz punkty VITAY za każdą sesję ładowania auta elektrycznego w sieci ORLEN Charge. Wystarczy dodać swoją kartę VITAY w aplikacji ORLEN Charge i zacząć zbierać punkty VITAY” – podaje firma.
Ile można zyskać? Za zarejestrowanie karty w aplikacji Orlen Charge w ramach obecnej promocji (trwa od 12 listopada 2024 r. do 31.01.2025 r.) zyskuje się 1000 punktów. Później, w czasie ładowania, za każdy kWh otrzymuje się 8 punktów Vitay.
Jak dodać kartę? Po zalogowaniu do aplikacji Orlen Charge można znaleźć w menu zakładkę „Mój Profil” (po kliknięciu w swoje imię i nazwisko). W polu „numer mojej karty Vitay” należy go wpisać. Gotowe.
Elektromobilność i Orlen
Jakie są plany Orlenu w dziedzinie elektromobilności? Zgodnie ze zaktualizowaną strategią koncernu, do 2030 roku ma powstać w Europie Środkowej 10 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych. Obecnie sieć Orlen Charge liczy ponad 1000 urządzeń.
Polska firma ma znaczące plany w kwestii budowy hubów dla aut EV. Pierwszy z nich powstaje w Niemczech. 18 października tego roku pisaliśmy, że spółka ORLEN Deutschland GmbH buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn w Niemczech. Łącznie będzie mieć 2800 metrów kwadratowych powierzchni, a w jego skład wejdzie osiem stacji szybkiego ładowania Alpitronic HYC-400, z łącznie 16 punktami ładowania oferującymi moc ładowania do 400 kW. Elmshorn w kraju związkowym Szlezwik-Holsztyn wybrano ze względu na dogodną lokalizację – w pobliżu autostrady A23 i drogi federalnej 431. Zakończenie budowy planowane jest na przyszły rok.
Duże moce preferowane
Kolejny huby są w planach – na szczęście, również w Polsce. Jak poinformował we wrześniu dyrektor biura rozwoju produktów i technologii elektromobilności w Orlenie Hubert Zdrojewski, firma planuje powiększyć sieć ładowania samochodów elektrycznych ORLEN Charge o kilkanaście hubów ładowania w 2025 r. Każdy z nich będzie dysponował co najmniej 8 punktami ładowania o mocy minimum 150 kW. Do 2027 r. takich hubów powstanie ponad 50 w całej Polsce, głównie przy autostradach i trasach szybkiego ruchu.
„Nie znamy jeszcze ich dokładnych lokalizacji, wiemy jednak, że w ramach umowy z NFOŚiGW, stacje (mowa nie tylko o hubach) mają zostać zbudowane do końca grudnia 2027 roku w 33 miejscowościach: Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Piasecznie, Dreglinie, Nowym Dworze Gdańskim, Wieszowej, Kostomłotach, Zgorzelcu, Kołbaskowie, Lgotcie, Garwolinie, Nowogardzie, Legnicy, Świebodzinie, Myślenicach, Gorzowie Wielkopolskim, Piotrkowie Trybunalskim, Łączynie, Giemzówie, Górze Św. Anny, Wysokiej, Baranowie, Łosicach, Pawlikach, Drwęcku, Kleszczewkowie Ulkowym, Wieniecu, Otłoczynie i Starym Mieście” – pisaliśmy w artykule na temat planów Orlenu sprzed dwóch tygodni. Im więcej ładowarek, tym więcej… punktów Vitay.
MA