Amerykańska marka w europejskich strukturach
– Ford jest globalną amerykańską marką, wplatającą się od dawna w europejskie struktury, a Halewood jest filarem tych tradycji od 60 lat. To nasz pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne, co osiągnęliśmy dzięki inwestycjom o wartości 380 milionów funtów i przekształceniu Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. europejskich operacji przemysłowych.
Konkretne plany elektryfikacji
Brytyjski zakład w Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie. Trafią one pod maski modeli Forda i będą napędzać plany elektryfikacji pełnej gamy samochodów. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Puma Gen-E dołącza do Explorera, Capri, Mustanga Mach-E i E-Tourneo Couriera, uzupełniając europejską ofertę samochodów elektrycznych Forda, do której należą także pojazdy użytkowe E-Transit, E-Transit Courier, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom dostarczane przez Ford Pro.
Wydajność najlepsza w klasie
Puma Gen-E będzie napędzana elektryczną jednostką napędową produkowaną w Halewood i montowana w fabryce Ford Otosan w Krajowie (Rumunia) ma zdaniem producenta najlepszą w tej klasie pojazdów wydajność, wynoszącą 13,1 kWh/100 km. Samochód na pełnym ładowaniu oferuje do 376 km zasięgu poza miastem. Miejski zasięg wynosi 523 km.