Home Pojazdy Dostawcze Ford Puma i Transit z elektrycznymi silnikami z Halewood

Ford

Puma i Transit z elektrycznymi silnikami z Halewood

Ford

Puma i Transit z elektrycznymi silnikami z Halewood

Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie
Fot. Ford
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Ford poinformował, że zakład w Halewood rozpoczyna produkcję elektrycznych jednostek napędowych do w pełni elektrycznych modeli Puma Gen-E i E-Transit Custom. Zakład będzie zdolny produkować 420 tys. silników rocznie. Modernizacja fabryki kosztowała 380 milionów funtów. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach.

Amerykańska marka w europejskich strukturach  

Ford jest globalną amerykańską marką, wplatającą się od dawna w europejskie struktury, a Halewood jest filarem tych tradycji od 60 lat. To nasz pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne, co osiągnęliśmy dzięki inwestycjom o wartości 380 milionów funtów i przekształceniu Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. europejskich operacji przemysłowych.

Konkretne plany elektryfikacji

Brytyjski zakład w Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie. Trafią one pod maski modeli Forda i będą napędzać plany elektryfikacji pełnej gamy samochodów. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Puma Gen-E dołącza do Explorera, Capri, Mustanga Mach-E i E-Tourneo Couriera, uzupełniając europejską ofertę samochodów elektrycznych Forda, do której należą także pojazdy użytkowe E-Transit, E-Transit Courier, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom dostarczane przez Ford Pro.

Fabryka w Halewood. Fot. Ford

Wydajność najlepsza w klasie

Puma Gen-E będzie napędzana elektryczną jednostką napędową produkowaną w Halewood i montowana w fabryce Ford Otosan w Krajowie (Rumunia) ma zdaniem producenta najlepszą w tej klasie pojazdów wydajność, wynoszącą 13,1 kWh/100 km. Samochód na pełnym ładowaniu oferuje do 376 km zasięgu poza miastem. Miejski zasięg wynosi 523 km.

Elektryczna Puma. Fot. Ford
Źródło: Ford
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory