To trzecie zamówienie przewoźnika RVK na autobusy wodorowe Solaris. Do floty 35 wodorowych Solarisów dołączy teraz 18 przegubowych pojazdów wykorzystujących technologię ogniw paliwowych.
– Obszar Kolonii i Bonn staje się europejskim liderem wykorzystywania technologii wodorowej w transporcie publicznym. Począwszy od pierwszych Urbino hydrogen, zamówionych w 2020 roku, rozpoczęliśmy z RVK współpracę, która wyznacza nowe standardy dla europejskich przewoźników – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i After Sales.
Urbino 18 hydrogen, które będą eksploatowane w Kolonii będą posiadały elektryczny silnik centralny. Każdy pojazd zostanie wyposażony w napęd rozproszony. Brak klasycznej komory silnika wpłynie na rozmieszczenie siedzeń wewnątrz autobusu i pozwoli na efektywne zwiększenie pojemności pasażerskiej. Wodorowe Urbino będą wykorzystywać zestaw ogniw paliwowych o mocy 100 kW. Urbino 18 hydrogen każdorazowo może zostać zatankowany ponad 50 kilogramami wodoru w stanie gazowym, przechowywanym w 8 butlach umieszczonych na dachu pojazdu. Dzięki zastosowanej technologii wodorowej oraz zwiększonej liczbie nowych i lekkich zbiorników na wodór, przegubowy pojazd doskonale sprawdzi się na długich trasach. Gwarantowany zasięg wynosi 350 km, niezależnie od warunków atmosferycznych i topograficznych. Dodatkowo, w sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną, ogniwo paliwowe będzie wspomagane przez dwie baterie typu Solaris High Power, o pojemności 30 kWh każda.