Miejskie przedsiębiorstwo transportowe In-der-City-Bus GmbH (ICB) obsługuje trzy węzły komunikacyjne we Frankfurcie nad Menem, jednym z największych miast w Niemczech. Przewoźnik dąży do całkowitej elektryfikacji floty autobusowej do początku lat 2030, zgodnie z założeniami ochrony klimatu wyznaczonymi przez Frankfurt nad Menem. We flocie miejskiego przewoźnika znajduje się już 5 pojazdów bateryjnych Urbino 12 electric i 23 wodorowe Urbino 12 hydrogen, a od przyszłego roku dołączą do nich również przegubowe wodorowce.
Dodatkowe baterie
Pojazdy będą zasilane energią pochodzącą z ogniwa paliwowego o mocy 100 kW. Na pokładzie każdego z zamówionych autobusów zostaną zamontowane dodatkowe baterie, odgrywające rolę pomocniczą. Niezbędny do zasilania autobusu wodór przechowywany będzie w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu kompozytowych zbiornikach, spełniających standardy bezpieczeństwa.
Zamówione modele będą wyposażone między innymi w klimatyzacją z funkcją grzania pompą ciepła, a także autorskie oprogramowanie producenta do zdalnego zarządzania flotą eSConnect. W skład wyposażenia autobusów wejdzie ponadto pełen zakres systemów zgodnych z najnowszymi regulacjami GSR2, m.in. systemy monitorowania martwego pola i wykrywające ograniczenia prędkości, układy wykrywające zmęczenie kierowcy czy sygnalizujące niskie ciśnienie w oponach pojazdu.
Wodorowce coraz popularniejsze
Udziały firmy Solaris (producent wchodzi w skład hiszpańskiej Grupy CAF – przyp. red.) w europejskim segmencie wodorowym w 2023 roku wyniosły 44,5%. Firma dostarczyła dotychczas 200 Solarisów hydrogen do 24 miast w Europie i ma kolejne zamówienia na 600 pojazdów wodorowych, z terminem realizacji w latach 2024-2026.