Mniejsza masa, większy zasięg
RZ 300e korzysta z tej samej baterii litowo-jonowej o pojemności 71,4 kWh brutto co wersja z napędem na dwie osie. Bez tylnej osi eAxle oraz inwertera masa auta została zmniejszona, co przełożyło się na zwiększenie zasięgu. W zależności od wersji wyposażenia i rozmiaru kół średni zasięg Lexusa RZ 300e na jednym ładowaniu wynosi od 429 do 479 km.
Auto dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia – Business, Prestige i Omotenashi. W standardzie RZ 300e ma pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, dwustrefową automatyczną klimatyzację z czujnikiem wilgotności, podgrzewane przednie fotele, elektroniczne klamki z asystentem bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist), inteligentny kluczyk z dodatkowym zabezpieczeniem antykradzieżowym Ultra Wide Band (UWB), system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 14-calowym, dotykowym wyświetlaczem, inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 4-letnim pakietem danych, który umożliwia m.in. aktualizacje auta over-the-air.
Rabaty i dopłaty
„W związku z debiutem nowego napędu w salonach marki w całej Polsce Lexus RZ jest dostępny w ofercie specjalnej z obniżonymi cenami” – czytamy na stronie producenta. Należący do segmentu D-SUV Premium RZ 300e kosztuje teraz od 197 000 zł w wersji Business po uwzględnieniu rabatu oraz maksymalnej dopłaty w ramach programu „Mój elektryk”. Warto przypomnieć, że cena katalogowa modelu to niemal 290 tys. zł. Jak podkreśla producent (submarka Toyoty – przyp. red.), najwięcej korzyści można odnieść zamawiając Lexusa RZ 300e w wersji Prestige, która kosztuje teraz 240 700 zł, czyli 49,2 tys. zł mniej od ceny katalogowej, a przy skorzystaniu z maksymalnej dopłaty w ramach programu „Mój elektryk” cena auta wynosi 213 700 zł.