Jak podkreślił producent, również na innych kontynentach specjaliści japońskiego koncernu intensywnie rozwijają napęd elektryczny. Zespół inżynierów z Australii i Tajlandii stworzył prototypową Toyotę Hilux BEV Revo Concept.
– Elektryczny Hilux, choć w dużej mierze jest pojazdem koncepcyjnym, wygląda i jeździ jak auto produkcyjne – powiedział Sean Hanley, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i franczyzy w Toyota Motor Corporation Australia. Prototyp jest już po pierwszych jazdach testowych.
– Całkowicie elektryczny układ napędowy prototypu zapewnia imponujący moment obrotowy, jakiego normalnie można oczekiwać od silnika wysokoprężnego. Elektryczny Hilux jest napędzany zelektryfikowanymi technologiami Toyoty w tym akumulatorami, silnikami, falownikami i jednostkami sterującymi mocą, opracowanymi przez ponad 25 lat – dodał Hanley.
Dwie drogi do zrównoważonej mobilności
Równolegle brytyjscy inżynierowie Toyoty od ponad roku pracują nad pick-upem z wodorowym napędem na ogniwa paliwowe. W zakładach Toyota Manufacturing UK (TMUK) w Derby ciągle rozwijany jest projekt prototypowej Toyoty Hilux, która wykorzystuje komponenty z Toyoty Mirai drugiej generacji.
Trzy zbiorniki zapewniają zasięg ponad 600 km na jednym tankowaniu. Obecnie zbudowano 10 prototypowych egzemplarzy, które posłużą do przeprowadzenia rygorystycznych testów bezpieczeństwa i niezawodności, wymaganych przed rozpoczęciem produkcji, która może nastąpić już w drugiej połowie dekady.