Programy typu „premia za polecenie” działają z sukcesami od lat w wielu branżach. Rabaty za udostępnienie unikalnego kodu można uzyskać w sklepach, aplikacjach taxi czy w hotelach, takie oferty z powodzeniem stosują także… pracodawcy. W wielu firmach osoba, która poleci kogoś do pracy, otrzymuje premię, jeśli „jej” pracownik się sprawdzi.
Referencja działa
Zasady są proste: każdy właściciel nowej Tesli (kupionej w polskim salonie) dysponuje unikalnym linkiem. Jeśli komuś go udostępni, a ta osoba z jego wykorzystaniem złoży zamówienie na samochód, polecający otrzymuje pakiet korzyści. Z kolei kupujący oszczędza na samochodzie 2000 złotych.
Jakie korzyści zyskuje polecający? Mowa o „kredytach” do wykorzystania. Wartość to 1000 złotych. Można za to kupić gadżety w oficjalnym sklepie Tesli, płatne aktualizacje oprogramowania, dołożyć do zakupu nowego samochodu albo wykorzystać na ładowanie na Superchargerach. Ta ostatnia możliwość jest najbardziej kusząca – za 1000 zł można kupić ok. 600 kWh energii, co wystarcza na… naprawdę daleką podróż.
Program wrócił po przerwie
Przez pewien czas linków polecających w Tesli nie było. Najpierw wróciły w Stanach Zjednoczonych. Aktualna edycja programu za Oceanem ma następujące założenia: 10 pierwszych nabywców, którzy skorzystają z kodu polecającego wygenerowanego dla danego posiadacza Tesli, otrzymają zniżkę na auto w wysokości 1000 USD (3829 zł). Kody są ważne dla Modelu Y, X, S i 3. Poza tym, osoba polecająca otrzyma maksymalnie 10 (po jednej za każdego kupującego) kart podarunkowych z „kredytem” w wysokości 500 USD (1915 zł). Można wykorzystać tę kwotę na ładowanie na Superchargerach, na zakup opcji i akcesoriów, a także na zakup nowej Tesli lub serwisowanie obecnej. Klienci Tesli mogą otrzymać korzyści lojalnościowe do 10 razy w całym okresie użytkowania konta. Linki polecające nie mogą być przyznawane po złożeniu zamówienia i nie mogą być używane przez to samo konto Tesla więcej niż jeden raz.
Zasady w Polsce
U nas program opracowano podobnie. Każdy z linków (jeden właściciel Tesli = jeden link) pozwala na uzyskanie do 10 rabatów. Łączna wartość zniżek sięga więc 20 000 złotych, a polecający może zgromadzić maksymalnie 10 000 złotych na ładowanie, gadżety itd.
Gdzie można znaleźć kody polecające? Nawet jeśli zainteresowany zakupem nie zna osobiście żadnego posiadacza Tesli, może znaleźć „refki” na forach poświęconych elektromobilności lub w grupach na Facebooku. Korzystają obydwie strony, więc chętnych na dzielenie się linkami nie brakuje – zwłaszcza że uzyskanie w inny sposób rabatu na zakup Tesli jest trudne lub wręcz niemożliwe.
MA