Pieniądze wydano między innymi na nową linię do montażu nadwozi. Produkcja nowego Macana jest obecnie zwiększana. Fabrykę zaprojektowano z myślą o maksymalnej elastyczności w przyszłości. Tak aby na jednej linii produkcyjnej będą produkowane samochody benzynowe, hybrydowe i w pełni elektryczne.
Drugi elektryk po Taycanie
Po Taycanie nowy Macan jest drugim w pełni elektrycznym modelem Porsche na rynku. W 2030 roku producent samochodów sportowych planuje dostarczać ponad 80% swoich nowych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym – w zależności od zapotrzebowania klientów i rozwoju elektromobilności w poszczególnych regionach świata.
– W Porsche jesteśmy przekonani, że elektromobilność to przyszłość. Wspólnym zadaniem biznesu, polityki i społeczeństwa jest wspólne wspieranie transformacji mobilności. Jednak ta transformacja nie zachodzi wszędzie z tą samą szybkością. Dlatego pozostajemy elastyczni – z atrakcyjnym portfolio produktów. Z trzema różnymi typami układów napędowych, a mianowicie silnikami spalinowymi, wydajnymi hybrydami typu plug-in i modelami całkowicie elektrycznymi. Fabryka Porsche w Lipsku jest pionierem i okrętem flagowym w zakresie elastyczności i zrównoważonego rozwoju. Dla samego Porsche, ale także dla całej branży motoryzacyjnej – powiedział Prezes Zarządu Oliver Blume.
Produkcja samochodów ma w Saksonii długą tradycję. Kamień węgielny pod przemysł położono wraz z otwarciem fabryki Horch w Zwickau w 1904 roku.
– Saksonia jest kolebką niemieckiego przemysłu samochodowego. Rocznica „120-lecia produkcji samochodów w Saksonii” jest symbolem zdolności branży do transformacji i otwarcia się na nowe technologie w kraju, a także sukcesu zlokalizowanych tu przedsiębiorstw. Prawie co dziesiąty samochód osobowy wyprodukowany w Niemczech pochodzi z „kraju samochodowego – Saksonii. W przypadku samochodów osobowych wszystko jest nastawione na elektromobilność. Porsche pokazuje nam, że to nie tylko ma sens – to także świetna zabawa! (…) W Niemczech mamy know-how i inwencję, aby być liderem w dziedzinie elektromobilności. Najlepsi z najlepszych w naszym kraju wskazują nam drogę. Dlatego jestem przekonany, że uda nam się opanować przejście na bardziej zrównoważoną mobilność – dodał premier Landu Michael Kretschmer.