Home Pojazdy Autobusy MAN Producent zakończył zimowe testy elektrycznego MAN-a. 300 km dziennie bez ładowania

Volkswagen Poznań

Producent zakończył zimowe testy elektrycznego MAN-a. 300 km dziennie bez ładowania

Volkswagen Poznań

Producent zakończył zimowe testy elektrycznego MAN-a. 300 km dziennie bez ładowania

Elektryczne ciężarówki z powodzeniem zastępują spalinowe. Problemem jest infrastruktura ładowania eHDV, której u nas brakuje
Fot. Krzysztof Kubiak/Volkswagen
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Volkswagen poinformował o zakończeniu pięciodniowych testów elektrycznego MAN-a, który transportował komponenty z Polkowic do zakładu w Poznaniu. Samochód na 300 -kilometrowej trasie, którą pokonywał codziennie poruszał się z całkowicie załadowaną naczepą typu mega. Próbne przejazdy realizowano przy temperaturze sięgającej 14 stopni poniżej zera.

Bez ładowania na trasie

Łącznie pojazd każdego dnia pokonywał ok. 300 kilometrów. Ruch odbywał się wahadłowo na trasie między zakładem Volkswagena w Poznaniu, a fabryką Volkswagen Motor Polska w Polkowicach. Zgodnie z planem testy miały się odbyć zimą, ale jak podkreśla Volkswagen, nikt nie spodziewał się, że temperatury wyniosą nawet minus 14 stopni. Zimna aura nie zaszkodziła elektrycznej ciężarówce. Bez problemu dostarczyła ona komponenty z Polkowic do Poznania bez żadnego ładowania na trasie – zaznaczył producent.

Po raz pierwszy testujemy elektryczny samochód ciężarowy na tak długiej trasie. Zimowe warunki pogodowe oraz maksymalne obciążenie auta pozwoliły nam bardzo dobrze sprawdzić jego funkcjonowanie na 300-kilometrowej trasie. Szacujemy, że wykorzystanie elektrycznego transportu na tej trasie pozwoli ograniczyć emisję dwutlenku węgla o ok. 74 tony rocznie – powiedział Wojciech Olasek, dyrektor logistyki w Volkswagen Poznań.

Fot. Krzysztof Kubiak

Do tej pory był to najtrudniejszy test elektrycznego MAN-a w Polsce, który został zdany bez najmniejszego problemu – podkreślił Maciej Wątor, menedżer ds. elektromobilności w MAN Truck & Bus Polska.

Elektryczna Scania już pracuje

Zakład w Poznaniu już korzysta z samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym. Od marca 2023 roku bezemisyjna Scania realizuje codzienne dostawy z parku dostawców w Swarzędzu do zakładu w poznańskim Antoninku. Przez pierwszych dwanaście miesięcy przewiozła ona ponad 120 tysięcy tylnych osi przeznaczonych do montażu w modelu Volkswagen Caddy. Szacuje się, że w ciągu roku wykorzystanie tego auta przyczynia się do redukcji śladu węglowego o ok. 50 ton dwutlenku węgla.

Poznański Volkswagen zapowiada, że ma w planach wdrożenie kolejnych elektrycznych samochodów ciężarowych do floty.

Źródło: Volkswagen
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory