W Europie Grupa zwiększyła dostawy aut elektrycznych o 68% i wzmocniła swoją pozycję lidera rynku na tym kontynencie. Jak podkreśla firma, kolejne miesiące powinny zapewnić dalszy wzrost, wraz z krótszymi czasami dostaw do klientów, stabilnym popytem i bankiem zamówień w wysokości 1,65 miliona pojazdów.
– Dokonaliśmy strategicznej reorganizacji i restrukturyzacji Grupy Volkswagen, z jasnym planem i precyzyjnie określonymi kamieniami milowymi. W pierwszej połowie roku Grupa Volkswagen osiągnęła bardzo solidne wyniki. Sprzedaż w Ameryce Północnej rośnie, umacniamy naszą pozycję w Chinach dzięki partnerstwom technologicznym, ponadto widoczny jest trend wzrostowy w segmencie pojazdów w pełni elektrycznych. To, co jest dla nas ważne, to długoterminowy, zrównoważony wzrost, z naciskiem na wartość, a nie wolumen – powiedział Oliver Blume, CEO Grupy Volkswagen.
Pojazdy elektryczne stanowiły 7,4% całkowitych dostaw Volkswagena w pierwszej połowie roku (w porównaniu do 5,6% w tym samym okresie 2022 roku), w tym 18-procentowy wzrost rok do roku w Chinach w drugim kwartale. Producent z Wolfsburga, podkreślił, że dąży do osiągnięcia udziału aut napędzanych prądem na poziomie 8-10% całkowitych dostaw w roku 2023.