Audi, by zrealizować wizję, bazuje na swojej istniejącej globalnej sieci produkcyjnej. – Krok po kroku wprowadzamy wszystkie nasze zakłady w przyszłość. Nie chcemy rozpoczynać żadnych nowych, jednostkowych projektów na terenach typu „greenfield”. Zamiast tego inwestujemy w nasze istniejące fabryki, tak by finalnie były tak samo wydajne i elastyczne jak nowo budowane zakłady produkcyjne – mówi członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki Gerd Walker. Według Walkera, jest to zrównoważony rozwój w działaniu – w aspekcie ekonomicznym, ekologicznym i społecznym. – Droga, którą podąża Audi, pozwala oszczędzać zasoby i przyspiesza transformację marki w kierunku dostawcy zrównoważonej mobilności premium – podkreśla Walker. Chce on uczynić produkcję elastyczną i odporną na zawirowania rynkowe, tak by w dłuższej perspektywie zapewnić jej rozwój, opłacalność i stałość.
Podążanie drogą e-mobilności
Audi, docelowo do końca tej dekady, przestawi wszystkie swoje zakłady produkcyjne na całym świecie na wytwarzanie samochodów z napędem elektrycznym. – By osiągnąć nasz cel, podnosimy kwalifikacje naszej kadry i do roku 2025 uczynimy wszystkich naszych pracowników zdolnymi do pracy w warunkach przyszłości. Na szkolenia przeznaczamy budżet w wysokości około 500 milionów euro – mówi Walker. Dwa zakłady produkcyjne – w Böllinger Höfe i w Brukseli – już teraz produkują pojazdy w pełni elektryczne. Od przyszłego roku, Audi Q6 e-tron będzie pierwszym całkowicie elektrycznym modelem, który zjedzie z linii produkcyjnej w Ingolstadt. Produkcja samochodów w pełni elektrycznych stopniowo rozpocznie się także w Neckarsulm, w San José Chiapa w Meksyku i w Győr na Węgrzech. W 2029 roku we wszystkich zakładach produkcyjnych będzie produkowany co najmniej jeden model samochodu całkowicie elektrycznego. W zależności od warunków lokalnych, produkcja pozostałych modeli spalinowych będzie stopniowo wygaszana do początku następnej dekady.
Nowe zakłady będą budowane tylko tam, gdzie potrzebne są dodatkowe moce produkcyjne. Audi i jego partner spółka FAW, budują obecnie fabrykę w Changchun w Chinach, w której lokalnie produkowane będą modele oparte na platformie technologicznej PPE (Premium Platform Electric). Będzie to pierwszy zakład motoryzacyjny w Chinach, w którym z taśmy zjeżdżać będą wyłącznie w pełni elektryczne modele Audi.
Elastyczna i zrównoważona produkcja
By zapewnić sobie możliwość bardziej elastycznego reagowania na wahania popytu lub programu produkcyjnego, Audi jeszcze bardziej uelastyczni swoje procesy produkcyjne. – Chcemy tak ustrukturyzować zarówno produkt, jak i produkcję, by uzyskać optymalne korzyści dla naszych klientów – podkreśla Walker. W tym celu, na przykład nowe Audi Q6 e-tron będzie początkowo produkowane w Ingolstadt na tej samej linii co Audi A4 i A5. Następnie modele elektryczne będą stopniowo zastępować na liniach samochody spalinowe.