W Polsce w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2023 roku zarejestrowano 11 947 aut z wtyczką. To więcej niż na przykład w całym 2020 roku (9 309 szt.). Progres jest więc widoczny, chociaż wciąż rynek emobilności w naszym kraju rozwija się wolno w stosunku do innych krajów Wspólnoty. Cieszy jednak choćby duży wybór aut elektrycznych dostępnych u rodzimych dealerów. W bieżącym roku 85,4% elektryków stanowią pojazdy z polskich salonów (10 197 sztuk). Pozostałych 1 750 aut pochodzi z importu.
W sumie do 30 kwietnia 2023 roku zarejestrowano w Polsce 40 796 samochodów elektrycznych (BEV) oraz 36 492 samochody hybrydowe typu plug-in. Łącznie liczba wszystkich elektryków jeżdżących po naszych drogach wynosi obecnie 77 288 egzemplarzy.
W samym kwietniu przybyło na naszych drogach 1 230 samochodów bateryjnych (BEV) (to progres rok do roku o 54,9%), oraz 1 162 hybryd plug-in (PHEV) (progres rok do roku 44%).
Przypomnijmy, że do końca 2021 roku park EV liczył niespełna 40 tys. sztuk, z czego niemal połowę zarejestrowano w samym 2021 roku. W 2022 roku przybyło kolejnych ponad 27 tysięcy aut. Natomiast według prognoz Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, na koniec 2023 roku liczba zarejestrowanych w Polsce elektryków (auta osobowe i dostawcze do 3,5 t) może osiągnąć pułap 100 tysięcy egzemplarzy, z czego około 60 tysięcy powinny stanowić BEV-y.