Autobusy Urbino electric, będą napędzane energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy. W modelach 12-metrowych zostaną zamontowane magazyny gromadzące energię o łącznej pojemności ponad 350 kWh, a w autobusach przegubowych – ponad 400 kWh. Akumulatory umożliwią pojazdom osiągnięcie dużych zasięgów, a całodniową operacyjność na liniach zapewni szybkie doładowywanie za pomocą pantografu. W nocy na zajezdni autobusy będą ładowane za pomocą klasycznego złącza plug-in, aby były gotowe do dalszej pracy następnego dnia.
Po włoskich drogach jeździ już ponad 1600 pojazdów marki Solaris. Niemal 1/3 z nich to autobusy zeroemisyjne, zasilane energią elektryczną pochodzącą z baterii, ogniwa wodorowego lub zasilane z sieci trolejbusowej. Hiszpański producent jest w trakcie realizacji innego kontraktu dla przewoźnika CTM – na dostawę 18 autobusów elektrycznych, które dołączą do miejskiej floty już w lipcu tego roku.