Wybór premierowego auta jest wyraźnym sygnałem, że marka pewnym krokiem zmierza w kierunku elektryzacji swoich aut. W sumie Porsche zaprezentowało ponad 15 nowych i klasycznych modeli na terenie Duke of Richmond w West Sussex. Jedną z atrakcji jest 356 No. 1 Roadster, pierwszy sportowy samochód tej marki, którego fani mogą „zestawić” z jego elektrycznym następcą.
– Porsche Vision 357 to ukłon w stronę pierwszej linii modelowej Porsche, wymarzonego samochodu sportowego Ferry’ego Porsche. A ponieważ model 356 zapisał się w zbiorowej pamięci marki zarówno jako kabriolet, jak i coupé, ta sama logika dotyczy samochodu koncepcyjnego: mogą być tylko dwa. Porsche Vision 357 Speedster ucieleśnia esencję marki. Radość z jazdy i dynamika jazdy w połączeniu z niezwykle purystyczną formą — powiedział Michael Mauer, wiceprezes Porsche.
Vision 357 Speedster bazuje na technologii Porsche 718 GT4 e-performance. Silnik elektryczny i technologia akumulatorów pochodzą, zatem z Mission R, a podwozie z 718 GT4 Clubsport. Dokładne dane techniczne 357 nie są znane. Jednak na podstawie zapożyczonej technologii 718 GT4 e-Performance można założyć, że będzie posiadał elektryczny napęd na wszystkie koła (szczytowa moc do 800 kW). Akumulator o pojemności 80 kWh działa przy napięciu systemowym 900 woltów i może być ładowany od pięciu do 80% SoC w około 15 minut.
Po światowej premierze na Festiwalu Prędkości w Goodwood, ten studyjny projekt zostanie zaprezentowany pod koniec września w USA.
Przypomnijmy, że na początku czerwca Porsche zaprezentowało MIssion X, koncepcyjną wersję w pełni elektrycznego hipersamochodu. Dwumiejscowy samochód z drzwiami skrzydłowymi prawdopodobnie stanie się czymś więcej niż tylko studium projektowym i może wejść do produkcji seryjnej (w zmodyfikowanej formie), jako następca hybrydowego hipersamochodu 918 Spyder.