Producent sportowych samochodów w roku 2021 sprzedał w naszym kraju rekordowe 1994 auta. Sprzedażowym hitem był Macan, jednak największy wzrost odnotował elektryczny Taycan, który sprzedał się w ilości 106 egzemplarzy, czyli o 99% więcej niż w roku 2020.
Kolejny Macan będzie elektryczny
Nieustająco największym powodzeniem wśród nabywców cieszył się kompaktowy SUV Macan. Kluczyki do nowego auta w zeszłym roku odebrało 705 klientów, co oznacza wzrost o 33% w stosunku do roku poprzedniego. Sprzedaż niewątpliwie napędziła letnia premiera trzeciej generacji Macana – mniej więcej połowa nowych rejestracji dotyczy właśnie ostatniej spalinowej wersji SUV-a. Kolejna generacja Macana, zgodnie z zapowiedziami producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen, będzie już całkowicie elektryczna. Drugie miejsce zajął duży SUV Porsche – Cayenne, w obu wersjach nadwoziowych. W 2021 zarejestrowano 280 nowych egzemplarzy Cayenne Coupé (wzrost o 13% r/r) oraz 180 Cayenne (spadek o 10% r/r).
Taycan bije rekordy
Niesłabnącym powodzeniem cieszy się pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy Porsche – w ubiegłym roku zarejestrowano 211 nowych aut, z czego mniej więcej jedną piątą stanowiły przystosowane do jazdy poza utwardzonymi szlakami warianty Cross Turismo, które – podobnie jak Macan III – również miały swoją premierę. W przypadku Taycana wzrost jest najbardziej imponujący, bowiem rok wcześniej zanotowano 106 rejestracji, popyt urósł więc aż o 99%. – To dowód na to, że nasza strategia elektryfikacji jest słuszna – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki w Polsce i przypomiał, że już w 2025 r. połowa wszystkich samochodów produkowanych przez Porsche na całym świecie ma być elektryczna lub hybrydowa. Zwraca też uwagę, że klienci coraz mniej obawiają się niewystarczającej infrastruktury dla aut na prąd. – To również zasługa naszych działań. Stale rozwijamy sieć partnerską Porsche Destination Charging, wkrótce będziemy uruchamiać szybkie ładowarki Porsche Turbo Charger przy salonach sprzedaży. Jesteśmy też udziałowcem sieci Ionity, która w ubiegłym roku otworzyła pierwsze stacje w Polsce – podkreślił Grzegorski.
718 w odwrocie
Jeśli chodzi o samochody dwudrzwiowe spadek zanotowały modele 718 Boxster i 718 Cayman (93 egzemplarze, o 30% mniej niż w poprzednim roku), natomiast wciąż jest coraz więcej chętnych na najbardziej ikoniczny model marki. Porsche 911 znalazło aż 267 nowych nabywców, czyli 26% więcej niż w dwunastu miesiącach 2020 r. Przypomnijmy, że tu również mieliśmy do czynienia z premierami – na początku roku zadebiutował ultrasportowy GT3 nowej generacji, a jesienią zaprezentowano kultową „jedenastkę” w odmianach GTS.
PORSCHE POLSKA rejestracje nowych aut na polskim rynku | styczeń-grudzień | ||
---|---|---|---|
2020 | 2021 | Różnica | |
Macan | 530 | 705 | +33% |
Cayenne | 449 | 460 | +2% |
Panamera | 162 | 258 | +59% |
Taycan | 106 | 211 | +99% |
911 | 212 | 267 | +26% |
718 Boxster i 718 Cayman | 133 | 93 | -30% |
RAZEM | 1592 | 1994 | +25% |
Źródło: na podstawie Porsche