Grudzień dla elektryków w Niemczech okazał się zaskakująco dobry. Po ogłoszeniu decyzji o zamknięciu systemu subsydiów do samochodów na prąd, sprzedaż w ostatnim miesiącu roku osiągnęła 54 654 szt., czyli o 26,1 proc. lepiej niż miało to miejsce w listopadzie br. (44 952 szt.).
Porównując jednak dane rok do roku, okazuje się, że różnica jest diametralna, gdyż w ostatnim miesiącu 2022 roku zarejestrowano 104 325 samochodów elektrycznych. Jest to spadek o 47,6 proc.
Uwzględniając dane za cały rok kalendarzowy, u naszych zachodnich sąsiadów zarejestrowano 2,84 miliona nowych pojazdów. Warianty elektryczne stanowiły 18,4 proc., odpowiadając za 524 129 rejestracji.
Silną grupę na rynku niemieckim stanowią hybrydy. W 2023 roku zarejestrowano ich 840 304 sztuk (wzrost o 1,6 proc.). Tym samym osiągnęły one udział w rynku na poziomie 29,5 proc. Z tego 175 724 to warianty typu plug-in (spadek o 51,5 proc. i udział w rynku na poziomie 6,2 proc.).
W przypadku benzyny i diesla udział wynosił odpowiednio 34,4 proc. (wzrost o 1,8 proc.) oraz 17,8 proc. (wzrost o 3 proc.).