Infrastruktura EV

Dostęp do 13 tys. punktów ładowania Lexus Charging Network w Polsce

W 22 krajach Europy liczba punktów ładowania Lexus Charging Network przekroczyła już milion
Źródło zdjęcia: Lexus

W grudniu 2025 roku w Polsce użytkownicy Lexus Charging Network mogli uzupełnić energię w 13 337 punktach ładowania – to liczba dwukrotnie większa niż 12 miesięcy temu – poinformował japoński producent.

  • Lexus Charging Network daje dostęp w naszym kraju do 13 tys. punktów ładowania
  • To blisko dwukrotnie więcej niż na początku 2025 roku – chwali się producent
  • Użytkownicy mają też dostęp do ponad miliona ładowarek w Europie  
  • Sesje ładowania można uruchomić przy pomocy karty RFID lub w aplikacji Lexus Link+

Dostęp do 13 tys. punktów ładowania

Oprócz dostępu do ponad 13 tys. punktów ładowania w naszym kraju, Lexus Charging Network daje też dostęp do ładowarek w 22 krajach Europy, co pozwala na ładowanie podczas zagranicznych podróży. Liczba punktów ładowania przekroczyła już milion (1 024 027), co oznacza, że w rok przybyło ponad 200 tys. miejsc, w których można uzupełnić energię.

Sesje Lexus Charging Network można uruchomić przy pomocy karty RFID lub w połączonej z autem aplikacji Lexus Link+, skanując kod QR ładowarki. Aplikacja umożliwia także wyszukanie pobliskich stacji, które są kompatybilne z danym modelem Lexusa, sprawdzenie cen, prędkości ładowania i dostępności przyłączy. W trakcie ładowania można też monitorować stan baterii i pozostały czas do uzupełnienia 100% energii. Tym samym wszystkie najważniejsze dane zebrane są w jednym miejscu.

Taryfy w zależności od potrzeb

Konto użytkownika w Lexus Charging Network sparowane jest z kartą płatniczą, a wszystkie opłaty to jeden rachunek lub faktura. W przypadku firm miesięczna faktura VAT zostanie wystawiona w polskim złotym niezależnie od kraju, w którym ładowane było auto.

Klient może kontrolować swoje wydatki, a także sprawdzić aktualne ceny w dowolnym momencie. Na portalu ma też dostęp do informacji o każdej odbytej sesji ładowania – przypomina japoński producent aut .

Usługę można dopasować do swoich potrzeb, wybierając jedną z trzech taryf. Klient ma możliwość poprzez portal zmiany taryfy w cyklu miesięcznym np. w związku z planowanym długim wyjazdem – czytamy w komunikacie firmy.

Go w domu i pracy

Dla kierowców, których samochody najczęściej ładują się w domu lub w pracy, a z publicznych ładowarek korzystają sporadycznie najlepszym wyborem będzie taryfa Go. Wiąże się ona z jednorazową opłatą aktywacyjną w kwocie 45 zł, a klient nie ponosi żadnych miesięcznych opłat. Ceny za kWh prądu uzależnione są od stacji ładowania. Odblokowanie sesji ładowania kosztuje 2,3 zł.

Activ na publicznych stacjach

Użytkownicy częściej korzystający z publicznych stacji ładowania mają do dyspozycji taryfę Active, w której nie ma opłat za aktywację oraz odblokowanie sesji ładowania, a ceny za kWh są o 5% niższe w porównaniu z taryfą Go lub nawet o 10% na stacjach ładowania IONITY. Miesięczna opłata w tym wariancie wynosi 23,5 zł. Dla użytkowników, którzy często pokonują długie trasy, optymalnym wyborem będzie wybór taryfy Active+ z miesięczną opłatą w wysokości 67 zł. Ten poziom oznacza 20% zniżki za kWh w porównaniu z taryfą Go lub nawet 25%, gdy skorzystamy ze stacji ładowania IONITY.

PM

REKLAMA