BMW Charging to popularna usługa wśród właścicieli aut bawarskiej marki z zielonymi tablicami rejestracyjnymi. Korzystanie z jednej karty dającej dostęp do wielu ładowarek różnych sieci w całej Europie – to po prostu wygodne, zwłaszcza że stawki były dotychczas atrakcyjne. Klienci usługi BMW muszą jednak zaakceptować fakt, że od 1.07 ładowanie samochodu z „bawarską karta” zdrożało.
Taryfa Active
To taryfa, w której opłata podstawowa wynosi 40 zł miesięcznie (nie zwiększyła się). Nowi klienci BMW mogą skorzystać z promocji, w której przez rok nie trzeba płacić.
Cena 1 kWh w taryfie Active wynosiła do tej pory (do 30.06) 1,07 zł przy ładowaniu AC. Po upływie 180 minut cena rosła o 0,40 zł. Od 1 lipca cena to 1,39 zł. Dopłata za długą sesję nie uległa zmianie. BMW liczyło też 2,59 zł opłaty za sesję (każdą). W cenniku napisano jednak, że ta cena obowiązywała do 30.06, nie podano nowej kwoty. Wygląda na to, że opłata za sesję zniknęła.
Jeśli chodzi o ładowanie DC, poprzednia cena wynosiła 1,80 zł za kWh. Teraz to 2,29 zł. Bez zmian pozostała dopłata za ładowanie dłuższe niż 60 minut (0,50 zł). Z opłatą za sesję – taki sam przypadek, jak przy AC.
Taryfa Flex
W taryfie Flex nie ma opłaty miesięcznej, ale ceny za ładowanie są po prostu zgodne ze stawkami operatorów. Zasady tej taryfy od 1.07 lipca nie ulegają zmianie.
Są za to podwyżki za granicą
To może być istotna wiadomość dla posiadaczy BMW, którzy planują wyjazdy na wakacje. Ceny za 1 kWh zwiększono także w przypadku korzystania z ładowarek poza granicami Polski. Przykładowo, w Czechach 1 kWh na ładowarce AC zdrożał z 7,50 CZK na 8,80 CZK, a na DC – z 10,50 CZK na 14 CZK. (ceny wynoszą więc teraz odpowiednio równowartość 1,50 zł i 2,39 zł).
Na Litwie ceny akurat się nie zmieniły (0,25 euro za 1 kWh na AC, 0,35 euro na DC), za to w Niemczech wzrosły z 0,36 euro na AC do 0,46 euro i z 0,55 euro na DC na 0,65 euro.
Na Słowacji wzrosty wynoszą 4 eurocenty w przypadku AC (teraz cena to 0,34 euro za 1 kWh) i 2 w przypadku DC (teraz: 0,50 euro za 1 kWh). W Słowenii ładowanie AC zdrożało o 2 eurocenty (teraz za 0,32 euro), a DC o 5 centów (teraz 0,55 euro). We Włoszech nowe ceny to odpowiednio 0,53 euro i 0,73 euro, drożej o 4-6 centów. W lubianej przez polskich kierowców Chorwacji płaci się stawki zgodne z taryfami danego operatora.
Podwyżki nie są – jak widać – duże, zwłaszcza że odpada opłata za sesję. Warto jednak o nich pamiętać, by później nie czuć się niemile zaskoczonym przy podsumowywaniu kosztów wakacji samochodem elektrycznym.
MA